Service-urile independente: Liviu Dragnea este singura persoană care poate rezolva criza RCA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) i-a trimis în această dimineaţă o scrisoare deschisă preşedintelui Camerei Deputaţilor, Liviu Dragnea, susţinând că el este singura persoană cu autoritate care poate rezolva problemele din piaţa asigurărilor auto obligatorii RCA.

Guvernul a aprobat anul trecut, la presiunile patronatelor din transportul rutier, o Ordonanţă de Urgenţă (OUG) care impune îngheţarea preţurilor RCA pentru şase luni, prin fixarea unor preţuri maxime de către ASF. Perioada de plafonare a început în 18 noiembrie 2016 şi va expira în 18 mai. Executivul ia în calcul prelungirea plafonării tarifelor RCA cu încă trei luni.

Luni dimineaţă, ASSAI i-a transmis o scrisoare lui Liviu Dragnea, pe tema problemelor din piaţa RCA, deplângând incapacitatea instituţiilor româneşti de a gestiona această criză majoră care se prefigurează, precum şi unele soluţii care ar trebui adoptate urgent.

„În momentul de faţă, singura persoană care deţine pârghiile politice potrivite şi are autoritatea parlamentară necesară rezolvării crizei RCA este domnul Liviu Dragnea. Miracole nu se pot întâmpla în zece zile dar, luarea unor măsuri ferme şi corecte în perioada următoare ar conduce la reducerea amplorii consecinţelor negative pe termen scurt şi mediu”, a declarat Cristian Muntean, preşedintele ASSAI.

Potrivit reprezentanţilor service-urilor independente, la aproape 6 luni de la decizia de plafonare a tarifelor RCA, statul român „se află exact în aceeaşi situaţie, fără soluţii, fără nicio strategie, cu persoane total nepotrivite în conducerea ASF şi o industrie de transport care nu mai este dispusă la concesii şi care se pregăteşte de proteste”.

Prelungirea cu încă 3 luni a perioadei de plafonare a tarifelor RCA, susţine ASSAI, ar putea fi adoptată doar în condiţiile în care o serie de măsuri de corectare a acestei situaţii nu ar fi dat rezultate. „ASF nu a luat nicio măsură realistă şi concretă în cele 6 luni pentru corectarea derapajelor de cost din piaţa de asigurări şi în aceste condiţii, în care nu a fost adoptată nicio măsură, este aproape imposibil să fie întrunite condiţiile minim necesare prelungirii perioadei de plafonare a tarifelor RCA cu încă 3 luni”, reclamă ASSAI.

„O eventuală prelungire a perioadei de plafonare a tarifelor RCA ar conduce doar la câştigarea de timp pentru statul român şi consumatori, însă nu ar rezolva problema preţului RCA, pentru că statul român, în loc să trateze cauza, ia în calcul să trateze efectele”, a explicat Cristian Muntean.

Potrivit lui, în situaţia puţin probabilă în care s-ar putea prelungi perioada de plafonare a tarifelor RCA, statul român se confruntă cu două probleme majore, care duc inevitabil spre eşec, respectiv lipsa unei strategii (plan de măsuri), dar şi lipsa unor persoane pregătite în conducerea ASF care să implementeze şi să gestioneze această criză.

Preşedintele ASSAI consideră că şansele adoptării legii RCA în următoarele 10 zile sunt aproape nule, în condiţiile în care doar la comisia de Buget Finanţe au fost depuse 327 de amendamente.

„Dacă nu vom lua măsurile corecte, ferme şi urgenţe în următoarele zile, este foarte posibil că 6 milioane de proprietari de autovehicule să caute vinovaţii”, a conchis Cristian Muntean.

Vineri, cinci patronate din transporturile rutiere (UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI) solicită Guvernului extinderea perioadei de plafonare a tarifelor asigurărilor RCA cu încă şase luni, în condiţiile în care o nouă lege RCA nu este încă în vigoare.

Îngheţarea poliţelor RCA a fost salutată anul trecut de transportatori, dar criticată de companiile de asigurări active pe segmentul RCA, care se plâng că înregistrează pierderi şi cer revenirea la tarife libere. Volumul total al primelor brute subscrise pe segmentul RCA a crescut anul trecut cu 29%, la 4,03 miliarde lei (897 milioane euro), ca urmare a creşterii primei medii. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite