Propunerile finale de modificare a proiectului legii RCA pot fi depuse la Senat până la 4 mai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Data finală pentru transmiterea către comisia de buget-finanţe a Senatului a propunerilor de modificare a proiectului legii RCA s-a prelungit până în 4 mai şi pentru că Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România a avut nevoie de timp pentru a obţine mandat de reprezentare pe anumite puncte din negocierile purtate, a declarat preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean.

ASSAI şi Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie (AVAC) au fost două dintre părţile implicate în ultimele săptămâni în negocieri cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) şi UNSAR, asociaţie care îi reprezintă pe asigurători, privind modificări ale proiectului legii RCA. 

Termenul iniţial la care cele două părţi puteau trimite modificări era luni, 25 aprilie, dar termenul a fost prelungit până în 4 mai, unul dintre motive fiind faptul că UNSAR nu avea mandat de reprezentare de la asiguratori pentru toate punctele discutate.

„Cei de la UNSAR au mai avut nevoie de timp pentru a putea negocia toate punctele. Al doilea motiv a fost acela că nu am dorit să tratăm superficial un subiect atât de delicat şi complex cum este legea RCA. Am cerut o păsuire de la senatori şi am obţinut-o“, a afirmat Muntean, pentru News.ro.

În acest moment, unul dintre punctele la care nu s-a ajuns încă la un numitor comun este modul de constatare a daunelor. ASSAI susţine necesitatea ca, pe lângă asigurator, şi service-ul auto să constate dauna şi să propună împreună o soluţie tehnică.

„Nu e normal ca asiguratorul să propună soluţia tehnică, aşa cum este acum, iar service-ul auto să fie făcut responsabil pentru aceasta. Unele piese avariate într-un accident chiar nu pot fi reparate şi trebuie înlocuite, chiar dacă este o soluţie mai scumpă“, a menţionat şeful ASSAI. 

Muntean consideră că ambele părţi trebuie să propună o soluţie tehnică, iar dacă nu ajung la un acord, atunci păgubitul trebuie să aleagă un expert independent care va avea ultimul cuvânt în alegerea soluţiei potrivite.

În funcţie de soluţia tehnică aleasă, expertul va fi plătit de partea care a venit cu propunerea greşită. O astfel de expertiză costă în jur de 400-500 de lei, potrivit reprezentantului service-urilor auto. 

În schimb, UNSAR a acceptat propunerea ca unui asigurator să i se retragă licenţa de funcţionare dacă înregistrează întârzieri de peste 10 zile la peste 15% dintre dosarele de daune deschise, afirmă Cristian Muntean. 

Marţi, 3 mai, părţile implicate în discuţii vor avea o ultimă discuţie înainte de a trimite propunerile finale. După 4 mai, legea va intra pe făgaşul juridic obşnuit şi ar putea fi votată de Camera Deputaţilor, cameră decizională, până la sfârşitul lunii iunie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite