Programul Rabla 2015. Ce condiţii există pentru a participa şi care sunt diferenţele faţă de ediţia de anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Programul Rabla 2015 are un buget de 200 de milioane de lei, cu o treime mai mult decât anul trecut
Programul Rabla 2015 are un buget de 200 de milioane de lei, cu o treime mai mult decât anul trecut

Programul Rabla 2015 debutează cu mai multe modificări faţă de ediţia de anul trecut: autorităţile vor emite 25.000 de tichete în acest an, dintre care 20.000 pentru persoane fizice, în vreme ce eco-bonusul creşte de la 500 de lei la 1.500 de lei. Ministerul Mediului a anunţat recent mai multe modificări ale schemei guvernamentale.

Valoarea tichetului va fi tot de 6.500 de lei, în timp ce valoarea eco-bonusului acordat pentru achiziţia unei maşini ecologice va creşte de la 500 la 1.500 de lei, au precizat autorităţile. În total, statul acordă în acest an 200 de milioane de lei pentru program, cu 33% mai mult decât în 2014.

Programul Rabla 2015: tichetul este tot electronic

Dacă tichetul primit după casare este transmisibil, eco-bonusul nu se acordă dacă maşina nouă nu este cumpărată de aceeaşi persoană care duce rabla la fier vechi. 

Tichetele sunt tot electronice, iar că proprietarul maşinii casate poate opta pentru cedarea acestuia unei alte persoane, însă persoana respectivă nu va putea beneficia de eco-bonusuri, chiar dacă maşina pe care pe care o cumpără respectă condiţiile de primire a bonusului. 

Programul Rabla 2015. Cine beneficiază de eco-bonusuri

Eco-bonusul se acordă la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km. De asemenea, beneficiază de el cei care cumpără un autovehicul nou cu propulsie hibridă sau unul Euro 6. Atenţie, însă, în cazul achiziţionării unui autoturism Euro 6 înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a acestuia trebuie să aibă loc până la 31 august 2015. 

Se pot cumula maxim două eco-bonusuri.

Astfel, la casarea unei maşini vechi puteţi obţine 6.500 de lei, plus două bonusuri de 1.500 de lei, ceea ce înseamnă 9.500 de lei în total.

Cum s-a derulat programul Rabla anul trecut

În 2014, au fost duse la casat 20.391 de maşini vechi şi au fost decontate tot atâtea tichete pentru achiziţia de maşini noi, de către persoanele fizice şi juridice.

În Bucureşti, au fost casate 4.607 de maşini vechi şi cumpărate 6.041 de maşini noi.

În judeţul Prahova, au fost casate 1.045 de autovehicule şi cumpărate 987 de maşini noi, iar în Argeş, au fost casate 998 de maşini vechi şi cumpărate 929 de autovehicule noi.

În Constanţa, au fost 908 casări, dar 1.090 de maşini noi cumpărate cu tichetul Rabla.

Vâlcenii şi persoanele juridice din judeţ au dus la casat 822 de maşini vechi, dar au folosit doar 289 de tichete pentru a cumpăra maşini noi.

În continuarea clasamentului judeţelor cu cele mai multe maşini vechi casate sunt Timiş (681), Iaşi (667), Cluj şi Braşov (câte 619), iar în ceea ce priveşte reînnoirea parcului auto următoarele locuri sunt ocupate de aceleaşi judeţe, dar în altă ordine: Iaşi (749), Timiş (724), Braşov (647) şi Cluj (615).

Printre beneficiarii programului Rabla 2014 pentru persoane juridice au fost: Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), care a obţinut 429 de tichete, CNADNR (123) şi Secretariatul General al Guvernului (SGG), care a obţinut 51 de tichete, folosite pentru achiziţia de maşini Dacia Duster pentru Republica Moldova.

Premiere în 2014

În premieră, anul trecut au fost introduse tichetele electronice, iar acestea nu au mai fost repartizate pe judeţe, ci au putut fi extrase de dealeri dintr-o bază naţională, în funcţie de înscrieri. Persoanele care aveau maşini mai vechi de opt ani le-au putut duce la casat, la orice colector autorizat, pentru a obţine reducerea de 6.500 de lei pentru cumpărarea unui nou autoturism. Chiar dacă a fost sub formă de tichet electronic, această reducere a putut fi transmisă altor persoane, ca şi în alţi ani.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturaţi-vă, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

   

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite