Parlamentul European dublează despăgubirile pentru întârzierea trenurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
calea ferata mare viteza hunedoara si micia foto daniel guta adevarul

Toate companiile feroviare din Uniunea Europeană vor fi obligate să acorde despăgubiri pentru întârzierea trenurilor, acestea  fiind cuprinse între 50 şi 100% din valoarea biletului de tren, în funcţie de durata întârzierii.

Potrivit unei propuneri legislative deja aprobate de Parlamentul European, toate companiile feroviare din Uniunea Europeană vor fi nevoite să garanteze şi asistenţă gratuită pentru persoanele cu dizabilităţi sau mobilitate redusă. 

De asemenea, acestea vor trebui să asigure compensarea integrală în cazul pierderii sau deteriorării echipamentului de mobilitate, precum şi în cazul pierderii sau accidentării animalelor dresate.

Compensaţii pentru întârzieri

În cazul amânării călătoriei cu trenul, pasagerii pot să ceară rambursarea integrală a biletului sau să continue călătoria şi să ceară o rambursare parţială. 

Eurodeputaţii susţin ideea de creştere a despăgubirii în funcţie de durata întârzierii.

În prezent, pentru o întârziere cuprinsă între 60 şi 120 de minute, valoarea despăgubirii este de 25% din valoarea biletului, şi de 50% dacă întârzierea este mai mare de 120 de minute.

Parlamentul European majorează despăgubirile ce pot fi acordate pentru întârzieri cuiprinse între 60 şi 90 de minute, de la 25%, la 50% din valoarea biletului. 

Pentru întârzierile cuprinse între 90 şi 120 de minute, despăgubirea va fi de 75% din valoarea biletului, iar pentru întârzierile mai mari de 120 de minute despăgubirea va fi de 100% din valoarea biletului.

Aplicare uniformă a legislaţiei în toate statele membre UE

În prezent, doar cinci state membre aplică integral normele existente privind drepturile pasagerilor din transportul feroviar, în timp ce altele au scutiri pentru serviciile de lungă distanţă interne şi transfrontaliere urbane, suburbane şi regionale. Deputaţii europeni vor ca statele membre să renunţe la scutiri în termen de cel mult un an de la intrarea în vigoare a noilor norme.

România a cerut derogare până în 2024. Despăgubirile se acordă doar pentru transporturile internaţionale

România a cerut de mai multe ori amânarea termenului până la care trebuie să se alinieze cerinţelor europene în ceea ce priveşte acordarea despăgubirilor pentru întârzieri, cu atât mai mult cu cât starea transporturilor pe calea ferată din ţara noastră este mai mult decţt precară.

Ultima astfel de amânare a fost făcută anul trecut, când Ministerul Transporturilor a cerut răgaz pentru conformare până în 2024.

Mai multe informaţii despre drepturile pasagerilor

Companiile feroviare vor trebui să ofere călătorilor mai multe informaţii despre normele existente, de exemplu prin includerea în bilete a unor informaţii detaliate privind drepturile pasagerilor. De asemenea, acestea vor trebui să fie mai transparente cu privire la termenele şi procedurile de procesare a reclamaţiilor.

Trenuri cu locuri speciale pentru biciclete

În prezent, spaţiile special amenajate pentru biciclete în trenuri sunt inadecvate. Deputaţii europeni doresc ca trenurile noi să aibă spaţii de depozitare pentru biciclete, pentru a încuraja utilizarea lor.

Ce urmează

După ce Consiliul îşi va aproba propria poziţie, Parlamentul poate începe negocierile cu statele membre.

Deputaţii europeni au votat pe 15 noiembrie asupra modernizării drepturilor pasagerilor din transportul feroviar pe 15 noiembrie. Modificările propuse cuprind câteva domenii cheie care se vor aplica în toate statele membre UE şi pentru toate serviciile feroviare. Acestea au fost aprobate de către comisia pentru transport şi turism pe 9 octombrie.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite