După trei ani la Google, s-a întors în România: „Sunt lucruri pe care nu le înţeleg în ţară, suntem înapoi cu cel puţin cinci ani în zona de online“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elena Dobre
Elena Dobre

Elena Dobre este un exemplu de succes pentru tinerii romani. Dupa ce a terminat studiile la ASE, Management, a studiat doi ani in Franta apoi s-a angajat la Google Irlanda. S-a intors in tara in urma cu putin timp si, intr-un interviu exclusiv Wall-Street.ro, a vorbit despre impactul revenirii, carentele sistemului de invatamant local, oferind totodata sfaturi competente celor ce vor sa atinga succesul in zona de online.

Elena Dobre a studiat initial Managementul in Romania, la ASE, apoi a primit o bursa Erasmus in Franta unde a ramas doi ani si jumatate. Acolo a terminat masterul in domeniul online marketing, dupa care a si lucrat, tot in Franta, la Europcar International, incepand cu 2009.

Dupa aceasta experienta a lucrat la Google Irlanda timp de trei ani, angajata full time.

Wall-Street.ro: Povesteste-mi, pe scurt, cum ai ajuns sa lucrezi la Google. Ce anume te-a recomandat?

Elena Dobre: Cei de la Google sunt uneori interesati sa angajeze profiluri din acestea mai non-conformiste - eu eram o romanca plecata in Franta, cu master in online marketing, deschisa… Am fost account manager pe AdWords. Am avut multiple interviuri, a fost stresant, iti imaginezi. Cand am primit mail-ul initial de la Google chiar m-am intrebat daca nu era cumva spam.

Au fost doua interviuri telefonice si vreo patru la ei. Este un proces destul de lung, a durat cam doua luni procesul de angajare.

W-S.ro: Si ce te-a determinat sa pleci?

ED: Tineam foarte mult sa ma intorc in Romania, si din motive personale dar si ca piata. Lucram pe piata franceza in Google, nu aveam foarte multe interactiuni cu Romania, dar chiar si asa ma invitau periodic sa particip la evenimente – in special de recrutare. Cei de la Google stiu ca piata din Romania are potential si ca poti angaja pentru alte piete oameni capabili.

W-S.ro: Si care a fost impresia ta, venind la aceste targuri, in ceea ce priveste pregatirea studentilor romani? Mai ales ca in Romania nu se studiaza online marketing-ul.

ED: Mi se pare socant. In Franta este una dintre materiile pe care, obligatoriu, le faci, daca studiezi marketing-ul. Este la ordinea zilei, fiecare companie se promoveaza offline, dar trebuie sa aiba si dimensiunea aceasta, a Internetului.

Or, la noi la ASE, nici vorba de asa ceva.


Citiţi continuarea interviului pe wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite