Epava navei Slatina, scufundată în 1990, vândută de Fisc la fier vechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nava Slatina s-a scufundat în vara anului 1990
Nava Slatina s-a scufundat în vara anului 1990

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Galaţi organizează la sfârşitul acestei săptămâni o licitaţie publică pentru vânzarea a 1.000 de tone de deşeuri metalice provenite din ranfluarea epavei navei Slatina, scufundată în 1990.

Preţul de pornire în licitaţie este de 750 de lei/tonă. Pasul licitaţiei este 5% din valoarea totală de pornire stabilită de comisia de evaluare. 

La licitaţia publică pot participa atât persoane fizice, cât şi persoane juridice, în următoarele condiţii: 

- înscrierea pe baza unei cereri; 

- plata garanţiei de participare la licitaţie reprezentând 10% din valoarea de pornire a licitaţiei; 

-  împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant şi actul de identitate; 

-  pentru persoanele juridice de naţionalitate română, copie de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comerţului; 

-  pentru persoanele juridice străine, actul de înmatriculare tradus în limba română şi legalizat; 

-  certificate de atestare fiscală emise de creditorii fiscali, din care să rezulte că participantul nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local; 

- prezentarea autorizaţiei de mediu;

- 3% din preţul final de vânzare stabilit în urma licitaţiei publice reprezentând fondul de mediu va fi virat de către societatea adjudecatară Administraţiei Fondului pentru Mediu;

- efectuarea determinării cantitative a deşeurilor de fier se va efectua de către o firmă autorizată, prin metoda pescajelor (draft-survey), în momentul predării;

- predarea fragmentelor de fier vechi, în starea fízică aflată la momentul ranfluării, se efectuează direct de pe barjă. Orice alte cheltuieli suplimentare apărute după momentul predării deşeurilor intră în sarcina adjudecatarului;

- adjudecatarul este obligat să plătească preţul diminuat cu contravaloarea garanţiei şi fondul de mediu, în termen de cel mult 5 zile de la data licitaţiei, în caz contrar se pierde dreptul la restituire a garanţiei. 

Cargoul Slatina face parte din cea de-a doua serie de cargouri construite la Şantierul Naval din Galaţi, după ce la jumătatea anilor '60 fuseseră construite primele cargouri de 4.500 tone dead weight (tdw). Cargoul Slatina, de 4.800 tdw, a fost construit la S.N. Galaţi  în 1973.

Avea următoarele caracteristici: Lungimea - 106,2 m; Lăţimea - 14,8 m; Pescaj minim - 5,64 m; Pescaj maxim - 7,06 m; Înălţimea de construcţie - 8,5 m; Deplasament maxim - 6.920 tdw ; Deadweight - 4.560 tone ; Greutatea proprie a navei - 2.120 tone; Ultimul armator al cargoului Slatina a fost Compania de Navigaţie Maritimă Navrom Constanţa, nava fiind înscrisă la nr. 3.993 în Registrul de Evidenţă Centralizată al Navelor de Categoria I de la Căpitănia Portului Constanţa şi la nr. 295 în Registrul Matricol al Navelor de categoria 1. Abia în 2006, nava a fost radiată din oficiu. 

Cargoul Slatina a fost construit la Şantierul Naval Galaţi şi în 1989 a fost readus la Galaţi, pentru reparaţii. Pentru că danele de armare ale şantierului naval erau ocupate, Slatina a acostat la Dana 36/37 din Portul Bazinul Nou. Vara lui 1990 a fost secetoasă, cu oscilaţii mari ale nivelului Dunării şi echipajul trebuia să elibereze parâmele, pentru ca acestea să nu tragă de navă, înclinând-o. Nu au făcut acest lucru şi pe 14 august 1990 nava s-a răsturnat în bordul tribord şi s-a scufundat la Mila Marină 79+450.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite