Drumul expres Găeşti - Ploieşti: O asociaţie turco-română va face studiul de fezabilitate. Când ar trebui să fie terminată construcţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
drum expres gaesti ploiesti

Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi al proiectului tehnic necesare construcţiei drumului expres Găeşti – Ploieşti a fost semnat marţi de oficialii români cu asocierea câştigătoare a licitaţiei - Search Corporation şi Mega Muhendislik Musavirlik.

Ministrul Lucian Bode a participat astăzi, 25 august 2020, la Găeşti,  alături de Prim-Ministrul Ludovic Orban, alţi miniştri ai cabinetului şi reprezentanţi ai autorităţilor locale la semnarea de către conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cei ai Asocierii SEARCH CORPORATION SRL – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.) a contractului de servicii „Elaborare studiu de fezabilitate şi proiect tehnic de execuţie pentru DRUM EXPRES GĂEŞTI-PLOIEŞTI”

Contractul, în valoare de 15.863.176,64 Lei fără TVA (fonduri europene nerambursabile), are o durată de 24 luni, din care:

- 14 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate,

- 6 luni pentru Proiectul Tehnic de Execuţie şi

- 4 luni pentru servicii de asistenţă tehnică în pregătirea procedurilor de achiziţie a contractului de lucrări şi în obţinerea finanţării europene.

„Proiectul pentru realizarea drumului expres Găeşti-Ploieşti va pune în valoare zona şi o va conecta la marile coridoare europene de transport, la Coridorul 4 Pan European reprezentat de autostrada A1 şi spre Moldova, Coridorul 9 Pan European spre Buzău, Focşani viitoarea autostradă A7. Totodată acest drum expres va fi un punct de inflexiune pentru această zonă, va fi o variantă suport mai scurtă pentru traficul care vine din zona de sud pe relaţia Craiova-Piteşti şi care poate ocoli Bucureştiul în drum spre Moldova, respectiv spre Dobrogea.

Acest contract aşa cum o să vi-l prezinte colegii mei, în valoare de 15,8 mil. de lei, se va întinde pe 24 de luni urmând apoi să se declanşeze procedura de licitaţie pentru execuţia lucrărilor. Pregătim şi lansăm proiecte abandonate de fostele guvernări care priveau harta infrastructurii de transport prin prisma intereselor de partid, de gaşcă, şi care nu abordau problematica dezvoltării reţelei de transport în mod integrat, pe baza unor analize fundamentate.

Cu cât promovăm mai mult astfel de proiecte complementare marilor coridoare europene, cu atât creşte gradul de conectivitate între regiuni şi de mobilitatea a persoanelor şi a bunurilor. Vin cu veşti bune aici, la Găeşti, investiţii în reţeaua de drumuri naţionale care vizează drumul trans-regio A1 Titu-Bâldana-Târgovişte-Sinaia care, pe două dintre componentele sale, înregistrează evoluţii importante pentru lărgirea la 4 benzi pe DN7 Bâldana-Titu.

La sfârşitul lunii mai a fost publicat în SEAP anunţul de participare pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie lucrări, iar conform calendarului Companiei de Drumuri în septembrie avem termen de depunere a ofertelor. Credem că până la sfârşitul anului, în ipoteza în care nu avem contestaţii, vom semna contractul de execuţie pentru acest tronson.

De asemenea pentru proiectul de modernizare DN 71 Bâldana-Târgovişte-Sinaia, lărgire la 4 benzi, drumul având depusă o ofertă pentru primul lot, termenul desemnat de semnate a contractului de proiectare şi execuţie îl estimăm pentru luna noiembrie. În încheiere, vreau să vă sigur că împreună cu managementul CNAIR vom monitoriza în permanenţă evoluţia acestor proiecte şi ne vom asigura că va exista finanţarea necesară şi capacitatea administrativă, solidă pentru materializarea lor cât mai repede cu putinţă”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite