Dăncilă cere verificarea tuturor podurilor din România, după prăbuşirea viaductului din Italia. A uitat de Podul Constanţa
0Premierul Viorica Dăncilă a anunţat joi că i-a cerut ministrului Transporturilor, Lucian Şova, o evaluare completă a stării podurilor din România, pentru a se interveni la timp în reparaţia acestora.
Premierul a afirmat că decizia a fost luată după tragedia din apropiere de Genova, Italia, unde viaductul Morandi s-a prăbuşit, iar zeci de persoane au fost ucise. CNAIR a anunţat din 16 august că podurile din România nu sunt în pericol să se prăbuşească.
“I-am cerut ministrului Transporturilor o evaluare completă, amănunţită, a stării podurilor din România. Această analiza ne va oferi o imagine exactă a situaţiei, astfel încât să putem interveni la timp pentru investiţii sau pentru reparaţii. Evaluarea cerută vine în completarea reviziilor periodice, realizată de CNAIR”, a declarat premierul Dăncilă.
Viorica Dăncilă a precizat că avem nevoie de o abordare preventivă, cu “accent pe siguranţa cetăţeanului”, explicând că decizia vine după ce viaductul Morandi din apropiere de Genova s-a prăbuşit şi a ucis zeci de oameni, printre care şi doi români.
“Cred că avem nevoie de o abordare preventivă, în care să punem accent pe siguranţa cetăţeanului. Am luat această decizie după tragedia din Italia în care zeci de oameni şi-au pierdut viaţa, între care şi doi români, ca urmare a prăbuşirii unui segment de pod lângă Genova”, a mai explicat ea.
O porţiune lungă a Podului Morandi de pe autostrada A10, care asigură o legătură între Italia şi Franţa, s-a surpat pe 14 august, la Genova, în timpul unei furtuni, iar zeci de vehicule au căzut în gol de la peste 50 de metri înălţime. 43 de persoane au decedat, iar printre acestea s-au aflat şi doi români.
În 16 august, CNAIR a precizat, într-un comunicat, că "podurile din România nu sunt în pericol să se prăbuşească", precizând că, din cele 4.250 de poduri aflate pe reţeaua de drumuri naţionale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autorităţile locale. De asemenea 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.
Amintim însă că există probleme inclusiv în Bucureşti, iar acestea au fost semnalate autorităţilor încă din luna aprilie.
Podul Constanţa din nordul Capitalei, peste care trec zilnic zeci de trenuri şi pe sub care trec mii de oameni, în maşini, tramvai sau autobuz, este în pericol să se prăbuşească. Podul nu a mai fost reparat de la finalul anilor ’80, iar demersurile CFR s-au lovit de acordul Primăriei Capitalei, care vrea ca pe viitor să lărgească drumul.
Podul Constanţa a fost construit în anul 1938, în doar 5 luni, şi nu a avut parte de reparaţii decât la finalul anilor ’80, scrie ARCEN. Conform experţilor, starea actuală este mai mult decât îngrijorătoare. „După construcţia Magistralei 4 de Metrou podul nu a avut parte de nicio expertiză sau reparaţie. Pe bulevardul de dedesubt trec zilnic zeci de mii de oameni; sunt două linii de tramvai, două de troleibuz, o linie de autobuz şi două benzi de circulaţie pe sens. Pentru a evita o tragedie este necesară oprirea de urgenţă a traficului, punerea în siguranţă a traficului feroviar, demararea unei expertize tehnice şi demararea unor lucrări de consolidare”, precizează aceştia.