Comerţul online în România reprezintă doar 6% din total, mult sub 50% cât este în Germania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Shopping online

Comerţul online permite lansarea celor mai noi produse în timp real, adică o dată cu anunţarea lor la nivel global. Telefoanele mobile sunt printre cele mai căutate produse când vine vorba de lansarea lor globală, iar producătorii au început să ia în seamă piaţa autohtonă şi să aloce unităţi pentru piaţa noastră.

Odată cu creşterea puterii de cumpărare, ca urmare a majorării veniturilor, comportamentul de consum al clienţilor din ţara noastră s-a modificat. Pe lângă călătoriile în străinătate şi tendinţa de adoptare a stilului de viaţă din ţările mai dezvoltate, românii alocă şi sume mai mari pentru a avea tehnologia de ultimă oră.

Astfel se explică şi rapiditatea cu care au intrat cele mai noi şi mai scumpe telefoane mobile pe piaţa noastră. iPhone 11 a fost lansat global pe 10 septembrie şi a intrat imediat în precomandă, iar pe 27 septembrie au fost livrate primele unităţi. La fel s-a întâmplat şi cu Samsung Galaxy S10 şi Note 10, care au venit din primul val de livrări în România, ca şi în vcazul Huawei P30 şi P30 PRO, ajunse într-o săptămână la noi. În aceste cazuri ete vorba de telefoane cu preţul în jurul a 1.000 de euro, nu ieftine.

„Românii sunt consumatori de tehnologie şi pentru că suntem într-un moment de creştere a consumului, marii producători încearcă să îl fructifice cât mai bine. În România, alocă bugete mai mari pentru promovare şi fac lansările îm acelaşi timp cu lansările internaţionale”, spune Mihai Pătraşcu, CEO EvoMag.

Vânzări în creştere pe piaţa electro-IT

Indiferent de canalul de vânzare, online sau offline, piaţa de produse IT&C se află pe un ternd ascendent, cu un avans de 8% la nivelul anului trecut faţă de 2017. Estimarea pentru acest an este tot de circa opt procente, ceea ce va duce valoarea anuală a pieţei la 36 miliarde lei, conform datelor KeysFin.

„În ultimii trei ani, românii au început să facă din ce în ce mai mutle cumpărături online, iar produsele electro-IT&C sunt printre cele mai vizate de aceştia, fapt care se reflectă şi în cifra de afaceri a comercianţilor din domeniu”, spune Roxana Popescu, managing Director al KeysFin.

Comerţul online are şanse să se tripleze în următorii zece ani, fiind estimat să urce de la 6% din totalul comerţului cât este în prezent, până la circa 20%. În Germania comerţul online reprezintă deja 50% din total.

„Acum, comerţul online este la 6% din totalul comerţului, un nivel incipient faţă de alte state din vestul Europei, Bănuim ca în următorii zece ani lucrurile vor evolua, ne aşteptăm la o triplare a business-ului astfel încât să ajungă la 18-20% din totalul comerţului”, spune Dragoş Diaconu, CEO WatchShop.ro.

Magazinul online de ceasuri condus de Dragoş Diaconu, care deţine 20% din piaţa de ceasuri online, a consemnat o majorare a valorii medii a comenzii de la înfiinţarea de acum zece ani,d e la 200 de lei la 450 de lei în prezent. Majorarea este valabilă şi în cazul telefoanelor mobile, unde preţul mediu al unui smartphone a depăşit 200 de euro faţă de 100 de euro în urmă cu cinci ani.

Industria comercianţilor de produse electro-IT cuprinde peste 5.000 de companii, dintre care zece companii mari, 56 medii, 397 mici şi 4.700 micro. Cele zece companii mari concentrează aproximativ 54% din totalul vânzărilor la nivel de industrie. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite