Cinci sfaturi pentru nu a fi afectat de falimentul unei companii aeriene sau de schimbările şi anulările rutelor
0Încheierea unei asigurări de călătorie solide, care să includă şi situaţia de anulare a zborului, dar şi alegerea unei companii de încredere sunt două dintre principalele lucruri pe care trebuie să le facă un turist care călătoreşte cu avionul, pentru a fi sigur că nu suportă consecinţe în urma unor situaţii precum falimentul unei companii aeriene sau schimbările şi anulările rutelor.
În contextul falimentului companiei aeriene Monarch, dar şi al altor situaţii excepţionale întalnite în timpul călătoriei cu avionul, Vola.ro anunţă un set de măsuri pe care turiştii şi le pot însuşi pentru a fi protejaţi de eventuale situaţii neprevăzute.
Pe 2 octombrie 2017, Autoritatea Aeronautică Civilă din Regatul Unit (CAA) a anunţat oprirea tuturor operaţiunilor companiei britanice Monarch şi intrarea acesteia în faliment. Peste 110.000 de turişti au fost afectaţi imediat, având zboruri chiar în acea zi, şi peste 300.000 de rezervări viitoare nu vor fi onorate. 45 de turişti romani aveau zboruri Monarch Airlines programate în perioada imediat următoare.
Cum se pot proteja turiştii de situaţiile neprevăzute
Există întotdeauna un risc atunci când companiile aeriene dau faliment – majoritatea cazurilor sunt considerate „forţă majoră” şi exonerează compania de multe dintre responsabilităţi, însă acţiunile de mai jos reduc riscurile calătorilor:
- Încheierea unei asigurări de călătorie solide, care să includă şi situaţia de anulare a zborului, pierdere a bagajului etc.
- Alegerea unei companii de încredere (criteriul „preţ” nu ar trebui să fie unicul criteriu niciodată).
- Parcurgerea cu atenţie a Termenilor şi Condiţiilor agenţiei la rezervarea unui bilet de avion.
- Salvarea în agenda telefonului a numărului de la Suport Clienţi şi apelarea lui cu încredere în cazul în care sunt probleme. Alegerea pe cât posibil a unei companii cu suport 24/7, pentru că, în funcţie de fusul orar al ţării în care se călătoreşte, este posibil să nu se încadreze în orele de program obişnuite.
- Comunicarea către agenţia de turism a datelor de contact complete şi corecte, pentru a se asigura că vor fi informaţi de eventuale schimbări.