Cheltuieli în vreme de pandemie. Pe ce produse s-au dus banii românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Confortul locuinţei a devenit foarte important în timpul pandemiei, după ce traiul zilnic a fost limitat la spaţiul dintre pereţii casei, devenind tot mai clar că orice investiţie făcută în locuinţă este una bună.

Astfel, vânzările de produse electronice şi electrocasnice pentru gătit, curaţenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020 cât şi în primul trimestru al anului 2021, pe fondul schimbărilor aduse de pandemie în tendinţele de consum, arată o analiză realizată de GfK.

Potrivit sursei citate, în primul trimestru din acest an achiziţiile românilor de produse care fac mai uşoară munca de acasă şi curăţenia au continuat să înregistreze creşteri substanţiale în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, transmite BusinessMagazin

Vânzările de tablete s-au dublat, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%. De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creştere fiind produsele premium de tip robot şi aspiratoare verticale.

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat 50.480 de vouchere în etapa a III-a a Programului Rabla pentru electrocasnice, desfăşurată în luna iunie a acestui an, din care 25.960 vouchere pentru aspiratoare, 14.519 vouchere pentru aparate de aer condiţionat şi 10.001 vouchere pentru uscătoare de rufe.

Totodată, un număr de 73.358 de vouchere au fost aprobate în etapa a doua a programului, fiind împărţite astfel: 34.158 pentru achiziţia de televizoare, 22.884 pentru cumpărarea de laptopuri şi 16.316 pentru tablete.

„Vânzările de produse electrocasnice pentru gătit şi maşinile de cafea au continuat, de asemenea, să crească în anul 2021 în contextul în care restaurantele nu sunt complet deschise iar în noul stil de viaţă al consumatorilor gătitul şi gospodăria în sine au căpătat o mai mare importanţă.” declară Darius Ile, Market Intelligence Specialist, GfK România.

Munca de acasă a adus schimbări puternice şi în ceea ce priveşte produsele pentru pregătirea mâncării, friteuzele având vânzări duble, cuptoarele încorporabile şi aragazurile, precum şi plitele încorporabile au crescut cu peste 50%.

De asemenea, au continuat să crească semnificativ vanzările de electrocasnice de tip smart connect, produse care se conectează la o aplicaţie mobilă. Astfel masinile de spălat smart connect au înregistrat creşteri ale vânzărilor de peste 500%, raportându-ne încă la o bază relativ mică. Uscătoarele de rufe smart connect au înregistrat o dublare a

Potrivit AFM, din cele 75.000 de vouchere aprobate în prima etapă a programului Rabla pentru Electrocasnice 32.556 au fost aprobate pentru categoria „Frigidere”, 29.407 pentru „Maşini de spălat rufe” şi 13.037 pentru „Maşini de spălat vase”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite