Ce fac marile companii pentru a atrage noi angajaţi sau a-i păstra pe cei vechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
angajati

Competiţia pe piaţa muncii devine cu atât mai acerbă cu cât România înregistrează un deficit major de oameni bine pregătiţi profesional. În încercarea de a atrage sau cel puţin de pentru a-şi menţine angajaţii, marile companii oferă pachete salariale atractive, nu de puţine ori însoţite şi de alte beneficii.

Pe lângă acordarea de tichete cadou, vouchere de vacanţă şi alte asemenea bonuri valorice, beneficiile acordate angajaţilor merg de la programe de formare profesională continuă până la abonamente la săli de sport şi relaxare sau mici atenţii din partea angajatorilor, precum mic dejun la birou sau masa de prânz.

BAT oferă salarii duble faţă de nivelul mediu pe economie

Spre exemplu, British American Tobacco România investeşte în dezvoltarea profesională a angajaţilor, oferindu-le programe de pregătire continuă şi acces la platforme integrate de e-learning. BAT a fost certificat în 2017 drept Global Top Employer în România şi în alte 34 de ţări din lumea întreagă, de către Top Employer Institute. 

Salariul mediu în British American Tobacco este unul competitiv, apropiat de dublul salariului mediu pe economie din România. Compania oferă angajaţilor săi şi pachete de beneficii extrasalariale atractive precum bonusuri de performanţă sau beneficii privind pensia privată.

Numărul de angajaţi direcţi ai BAT România a crescut constant în ultimii 20 de ani cu aproape 700%, de la 400 de angajaţi la deschiderea biroului companiei în 1997, la peste 2.500 în prezent. Numai în ultimii 5 ani British American Tobacco şi-a dublat numărul de angajaţi, de la aprox. 1.200 în 2013 la cei peste 2.500 în prezent. Acestora li s-au alăturat începând cu 2018 alţi 400 de ambasadori glo™, produsul inovator al BAT cu potenţial de risc redus care încălzeşte, nu arde tutunul şi care a fost lansat în România în 2017. ¬ 

Aproape jumătate dintre angajaţii British American Tobacco din România s-au alăturat companiei în urmă cu 10 ani sau mai mult.

BAT este un angajator strategic, creând peste 2.500 de locuri de muncă bine plătite în cadrul celor trei companii funcţionale pe piaţa din România: fabrica de ţigarete şi de Neostik-uri pentru glo™ de la Ploieşti (primul producător de Neostik-uri din Uniunea Europeană şi totodată a cincea ca mărime şi capacitate din lume a Grupului), compania de distribuţie – BAT Trading – şi centrul de servicii integrate – British American Shared Services Europe (BASSE).  Mai mult, BAT generează alte 25.000 de locuri de muncă indirect, pe lanţul de distribuţie şi aprovizionare.  

E-Distribuţie Muntenia şi Nuclearelectrica oferă burse de studiu viitorilor angajaţi

Un alt angajator de top, E-Distribuţie Muntenia (fostul Enel), are 3.100 de angajaţi în România şi oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienţi. Compania a încheiat un parteneriat cu Colegiul Tehnic Energetic Bucureşti, prin care elevii vor primi burse de studiu de câte 400 de lei, una dintre componentele programului fiind programul de pregătirea practică, atât în laboratoarele Colegiului cât şi în instalaţiile E-Distribuţie Muntenia. 

Astfel, în primul an al programului, cel puţin 20% din ore vor fi de formare practică în instalaţiile E-Distribuţie Muntenia, iar această pondere va creşte la 60% în al doilea an şi la 70% în al treilea an. Pregătirea practică va include ore de mentorat cu specialişti şi tutori ai E-Distribuţie Muntenia, pregătiţi special pentru aceste activităţi. 

Un alt angajator cunoscut, Nuclearelectrica, compania care administrează reactoarele nucleare de la Cernavodă şi are circa 2.000 de angajaţi, a gândit un program de formare a tinerilor care doresc să se specializeze în industria nucleară, oferindu-le, pe lângă promisiunea că vor fi angajaţi, şi burse de studiu.

În primăvara acestui an, SN Nuclearelectrica SA (SNN) a semnat o convenţie cu Universitatea Politehnica Bucureşti pentru acordarea unui număr de 25 de burse pentru studenţii din anii III şi IV de facultate, diferite specializări. Fiecare bursă este în cuantum de 2.000 lei/lună şi va fi acordată în anii universitari 2018-2019 şi respectiv 2019-2020.

Angajaţii devin din ce în ce mai pretenţioşi

Un studiu dat recent publicităţii de Adecco arată că persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă refuză, într-o măsură mai mare ca în trecut, anumite poziţii dacă angajatorul care le oferă este localizat într-o zonă foarte aglomerată. 

Programul flexibil, munca de acasă, beneficiile legate de viaţa personală, cum ar fi asigurările medicale şi abonamente cu preţ preferenţial la săli de sport, sunt deja obişnuite pentru cea mai mare parte a angajaţilor ”corporatişti”.

Nu de puţine ori sunt întâlnite cazuri în care angajatorii de oferă beneficii din categoria celor de lux: de la masaj, până la coşuri de fructe sau mic dejun la birou.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite