Carrefour România, băgat în insolvenţă de un distribuitor de scutece

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Intrarea Carrefour România reprezintă o premieră pentru economia românească din prisma mărimii lanţului de magazine pe piaţa autohtonă
Intrarea Carrefour România reprezintă o premieră pentru economia românească din prisma mărimii lanţului de magazine pe piaţa autohtonă

Lanţul de hipermarketuri Carrefour România a intrat în insolvenţă ca urmare a cererii înaintate de un distribuitor de scutece. Decizia Tribunalului Bucureşti de a declara insolvenţa Carrefour a fost contestată de retailer se va judeca în prima săptămână din 2014.

Tribunalul Bucureşti a aprobat cererea de intrare în insolvenţă a Carrefour România, compania care administrează reţeaua locală omonimă de hipermarketuri, la cererea unui furnizor, transmite „Ziarul Financiar”

Procedura de insolvenţă a fost cerută de compania GSL Logistic, un distribuitor de scutece şi accesorii pentru copii si adulţi din Bucuresti, către care Carrefour România are datorii de aproximativ 800.000 de lei (170.000 de euro), potrivit zf.ro.

La cererea avocaţilor, Carrefour a achitat deja datoria şi a cerut suspendarea hotărârii de intrare în insolvenţă, o decizie urmând a fi luată în prima săptămână din luna ianuarie.

POZIŢIA CARREFOUR ROMÂNIA

„Carrefour Romania SA considera ca aceasta hotarire este netemeinica, intrucat situatia financiara a Carrefour Romania SA este extrem de solida, iar pretinsa creanta a societatii comerciale care a declansat aceasta procedura judiciara a fost deja achitata, cererea sa fiind lipsita de obiect. Avocatii nostri au fost mandatati sa initieze toate demersuri legale care se impun pentru atacarea acestei hotarari care inca nu a fost comunicata oficial societatii noastre.

Informăm pe această cale toţi partenerii noştri (furnizori, clienţi, consumatori) că activitatea Carrefour Romania SA se desfăşoară în condiţii normale, societatea urmand a-si respecta  toate obligaţiile, potrivit contractelor încheiate.”

Cele două organizaţii, în cifre

GSL Logistic, o companie cu opt angajaţi, a avut în 2012 o cifră de afaceri de 1,7 milioane de lei, în scădere cu 15% faţă de anul precedent, şi un profit de 12.800 de lei, conform datelor publicate de Ministerul de Finanţe.

Carrefour România, care operează în România 25 de hipermarketuri omonime, a încheiat anul 2012 cu afaceri de 962 de milioane de euro (4,3 miliarde de lei) şi profit de 23 de milioane de euro.


Citeşte şi:

Românii, abonaţi la hipermarket. Kaufland, Carrefour şi Lidl domină piaţa

Kaufland, Carrefour şi Lidl sunt cele mai puternice reţele de retail din România. Ele formează top 3 jucători din punct de vedere al cheltuielilor casnice în prima jumătate a anului 2013. Clasamentul este asemănător celui din 2012.

Hipermarketurile şi supermarketurile se mută pe internet: comanzi produsele pe site, iar coşul de cumpărături îţi este livrat la domiciu sau îl ridici din magazin

Marii retaleri din România şi-au lansat site-uri specializate pe care românii îşi pot comanda produsele dorite, iar coşul de cumpărături este livrat la domiciliu sau poate fi ridicat din magazin.

Top 10 cele mai importante tendinţe în retail

În cadrul unui eveniment organizat luni de wall-street.ro, în parteneriat cu Carrefour, Cardsimplus.ro, DPD România, Daedalus Millward Brown şi retail.ro, participanţi au oferit răspunsuri la întrebare „Care sunt cele mai importante tendinţe din retail?”

Carrefour îşi lansează propriul site de cumpărături cu livrare la domiciliu

Carrefour susţine că este primul retailer din România care a lansat un site de cumpărături online cu livrare la domiciliu pe partea de produse alimentare şi de larg consum. Magazinul a fost anunţat oficial astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă.

INFOGRAFIE Kaufland şi Auchan, liderii marelui retail

Vânzările marilor retaileri au crescut semnificativ în 2012, în dauna buticurilor de cartier. Kaufland şi Auchan ocupă primele locuri în piaţă, la mare concurenţă cu Metro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite