Autostrada abia inaugurată a rămas fără lumini din cauza hoţilor de cupru. Când va fi rezolvată problema

0
Publicat:
Ultima actualizare:
ciot autostrada a3

Proaspăt inaugurat la mijlocul lunii decembrie, ciotul de autostradă de la intrarea din Bucureşti încă nu le oferă şoferilor condiţiile pentru a circula în siguranţă. Asta pentru că, pe mai mult de jumătate din cei şase kilometri, ei trebuie să circule în beznă, deoarece hoţii au furat cablul electric subteran din cupru, care alimenta sistemul de iluminat.

UPDATE 19.30 Problema iluminatului pe autostrada urbană va fi rezolvată peste circa două luni, a declarat pentru Mediafax Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. 

„S-au furat circa 4 kilometri de cabluri şi siguranţele, rămâne ca Poliţia să stabilească cine şi când le-a furat. Noi am vorbit cu cei de la Aktor, ei le vor înlocui, estimez eu personal că în aproximativ două luni totul va reintra în normal”, a spus Şerbănescu. 


Lipsa iluminatului public a fost descoperită de cei de la Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) abia după ce a fost tăiată panglica la cei 6 kilometri de autostradă, potrivit ştirileprotv.ro.

Întrebat de ce există această problemă, Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a răspuns: „Pentru că au dispărut cablurile de la reţeaua electrică. Acele cabluri sunt din cupru, acum imaginaţi-vă şi dumneavoastră pentru cine erau atractive“.

În total, au dispărut aproape 4 kilometri de cablu. Potrivit sursei citate, cei care au furat cablurile de cupru de la sistemul de iluminat al autostrăzii urbane au ştiut de unde să le sustragă şi cum să opereze, pentru că aceste cabluri sunt introduse în subteran şi nu oricine are acces la ele şi nici la panourile electrice, care sunt încuiate.

Cine e de vină pentru furt

CNAIR trebuie să refacă acum iluminatul stradal, apoi să încerce să recupereze prejudiciul. Poliţia ar fi fost sesizată în acest caz. Abia aici apare problema, deoarece nu se ştie cine administra autostrada în timpul furtului. CNAIR, care a administrat autostrada între 2012 şi 2015, susţine că a predat-o cu cabluri cu tot. Surse din cadrul CNAIR, citate de ştirileprotv.ro, spun că Aktor, firma de construcţie care a preluat în administrare şi cei 3 kilometri, nu este de acord cu acest lucru.

Alin Goga, fost consilier juridic în cadrul CNAIR şi un critic vehement al neregulilor din instituţie, susţine că atâta timp cât autostrada s-a dat în circulaţie, este responsabilitatea Companiei de Autostrăzi: „Eu cred că culpa este ulterioară. Constructorul ţi-a predat-o, ai înhăţat tu CNAIR, nu ai fost atent, te-au furat”. Potrivit acestuia, dacă CNAIR a preluat responsabilitatea pe sectorul de drum, în principiu ea ar trebui să înlocuiască acele cabluri pe banii ei şi, bineînţeles, să facă plângere la poliţie.

„Teoretic cablurile sunt îngropate, numai dacă ai nişte dubii mari, se consideră vicii ascunse. Când se face o recepţie a unui bun nu te apuci să demolezi să vezi dacă sunt cablurile sau ţevile prin pereţi. Constructorul este obligat să îţi dea, conform legii, cartea construcţiei, la finalizare, unde sunt autorizaţiile de conStruire, proiectul. Ele sunt «pozate» pe proiect, aşa li se spune, arată exact pe unde vin cablurile respective. În trecut nu făcea nimeni lucrurile astea, trăgeau cablurile pe unde voiau. Acum, când compania face lărgiri de drumuri sau modernizări, nu se mai trezeşte cu mutări de utilităţi care nu sunt trecute pe niciun plan”, spune Goga.

CNAIR nu ştie încă în cât timp va fi remediată problema, însă surse din cadrul companiei spun că lumina ar putea apărea din nou pe şoseaua de viteză pe la mijlocul anului. „Nu putem să o lăsăm neiluminată”, a spus Şerbănescu. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite