În primele patru luni s-au vândut peste 36.000 de maşini, cu aproape 15% mai multe decât în acelaşi interval din 2015

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările de autovehicule au înregistrat în România, în primele patru luni ale anului, un salt de 14,4%, până la un volum de 36.053 de unităţi, în timp ce producţia naţională a scăzut cu 6,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În interiorul statisticii referitoare la livrările de autovehicule, autoturismele au consemnat o creştere de 9,4% în intervalul ianuarie-aprilie 2016, până la 27.993 de unităţi, echivalentul a 77,5% din totalul comercializat pe piaţă în perioada analizată.

Firmele, principalii cumpărători

Potrivit sursei citate, în România, vânzările realizate atât în luna aprilie 2016, cât şi în primele 4 luni ale acestui an, au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 89% faţă de 11% persoane fizice.

În cazul autoturismelor, ponderea persoane juridice - persoane fizice a fost 87% vs 13%.

Producţia naţională a scăzut

În ceea ce priveşte producţia naţională, statistica de specialitate relevă faptul că, în primele patru luni ale anului, s-au fabricat 134.344 de autovehicule, cu 6,4% mai puţin decât în perioada similară din 2015, şi cu 16,7% mai puţin decât în luna martie 2016. Din totalul produs, 116.374 de unităţi aparţin Dacia şi 17.970 celor de la Ford.

Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 66.941 unităţi, cu 17% mai mult decât în primele patru luni din 2015. În clasament urmează Dacia Sandero, cu 19.821 unităţi (-7,2%), Ford B-MAX (17.970 unităţi, -4,5%), Dacia Logan MCV (15.137 unităţi, +2,7%) şi Dacia Logan (14.464 unităţi, -53,9%).

La capitolul vânzări, în perioada ianuarie-aprilie 2016, comparativ cu acelaşi interval din anul anterior, sunt consemnate 36.053 unităţi (+14,4% faţă de primele patru luni din 2015), dintre care 10.291 unităţi numai în aprilie.

Topul vânzărilor pe mărci şi modele

Conform APIA, la autoturisme topul pe mărci, după primele patru luni din 2016, este condus de Dacia, cu 7.752 unităţi (27,7% cotă de piaţă, pe un volum în scădere cu 17% faţă de 2015).

Dacia este urmată de:
- Volkswagen cu 3.059 unităţi (10,9% cotă de piaţă, volume în creştere cu 32,3%);
- Skoda (2.941 unităţi, 10,5% cotă de piaţă, volum de +16,6%);
- Ford (1.873 unităţi, 6,7% cotă, volum de +0,3%);
- Renault (1.787 unităţi, 6,4% cotă, volume de +17,6%);
- Opel (1.087 unităţi, 3,9% cotă, volume mai mari cu 28,3%).

Pe modele, cu cele 2.869 unităţi livrate pe piaţa autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut în primele patru luni din 2016, urmat de Dacia Sandero (1.826 unităţi), Dacia Duster (1.538 unităţi), Skoda Octavia (1.264 unităţi) şi Dacia Logan MCV (862 unităţi).

Şi exporturile scad

În sectorul exporturilor, cu cele 121.597 unităţi înregistrate în primele patru luni din acest an, se consemnează o scădere de 4,9%, comparativ cu perioada similară din anul 2015, dar şi o creştere de 4,3%, în luna aprilie 2016 faţă de luna martie a acestui an.

Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (64.617 unităţi, +17,9%), urmat de Ford B-MAX (17.973 unităţi, -3,8%), Dacia Sandero (17.095 unităţi, -3,8%), Logan MCV (13.708 unităţi, -3,4%) şi Dacia Logan (8.204 unităţi, -63,4%).

Dieselul domină piaţa

Datele APIA arată că, în funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa, cu o pondere de 55,7%.

Pe de altă parte, la autoturismele hibride sau 100% electrice s-a înregistrat o creştere de 112%, dar pe volume mici - până la 195 de unităţi (de la 92 de exemplare) în primele patru luni din 2015.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite