Volkswagen investeşte 10 miliarde euro pentru a dezvolta şi produce vehicule electrice în China

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Volkswagen FOTO AP

VW, cel mai mare producător auto străin din China, intenţionează să vândă vehicule electrice firmei Didi — echivalentul chinez al aplicaţiei de transport Uber — şi să genereze credite în cadrul alianţei înfiinţate cu grupul chinez JAC Motors pentru producerea vehiculelor electrice, declara recent Jochem Heizmann, şeful subsidiarei VW din China.

Grupul german Volkswagen AG intenţionează să investească până în 2025 aproximativ 10 miliarde de euro (11,8 miliarde de dolari) pentru a dezvolta şi produce vehicule electrice în China,  a afirmat Jochem Heizmann, şeful subsidiarei chineze a VW, transmite Reuters.

Declaraţia a fost făcută în contextul în care autorităţile de la Beijing au cerut producătorilor auto să vândă mai multe vehicule electrice, pentru a reduce poluarea şi a promova inovaţiile tehnologice.

În acelaşi timp, China reduce gradual subvenţiile la achiziţionarea anumitor modele electrice în favoarea unor cerinţe mai dure cum ar fi cotele. Producătorii auto trebuie să genereze sau să cumpere până în 2018 credite echivalente cu 8% din vânzările lor totale.

Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) se aşteaptă ca în 2017 livrările să urce cu 5%, faţă de un avans de 13,7% în 2016, ca rezultat al majorării taxelor. Anul trecut, autorităţile de la Beijing au decis să reducă la jumătate taxa de 10% la achiziţionarea maşinilor cu motoare de 1,6 litri sau mai mici, pentru a stimula vânzările pe piaţa chineză. În ianuarie, taxa a fost majorată de la 5% la 7,5%, iar în ianuarie 2018 ar urma să ajungă la 10%.

VW, cel mai mare producător auto străin din China, intenţionează să vândă vehicule electrice firmei Didi — echivalentul chinez al aplicaţiei de transport Uber — şi să genereze credite în cadrul alianţei înfiinţate cu grupul chinez JAC Motors pentru producerea vehiculelor electrice, declara recent Jochem Heizmann.

Grupul VW a vândut anul trecut pe piaţa chineză aproape patru milioane de maşini, dar numai "câteva sute" au fost vehicule electrice importate. Compania se aşteaptă la îmbunătăţirea vânzărilor şi la majorarea livrărilor de vehicule electrice până la 400.000 de unităţi până în 2020 şi la 1,5 milioane până în 2025, pentru a respecta cotele, a precizat şeful subsidiarei chineze a VW.

Şi grupul american Ford a anunţat recent că intenţionează ca, până în 2025, aproximativ 70% dintre vehiculele sale vândute în China să fie hibride convenţionale, hibride plug-in sau complet electrice.

La începutul anului viitor, Ford va lansa sedanul Mondeo Energi, primul său model hibrid produs local, împreună cu partenerul chinez Changan.

China este cea mai mare piaţă auto din lume, înaintea SUA.

 Volkswagen investeşte puternic în vehicule hibride şi electrice

   

Planurile Volkswagen sunt extrem de ambiţioase, menite fiind să spele imaginea creată de falsificarea testelor privind emisiile de noxe. În septembrie, compania a anunţat că va cheltui mai mult de 50 de miliarde de euro (60 miliarde de dolari) pe baterii.

Şeful VW, Matthias Mueller, a anunţat luna trecută la Frankfurt planurile companiei de a construi 300 modele electrice din întreaga gamă a grupului de 12 mărci, angajându-se că va cheltui 20 miliarde euro până în 2030 pentru a lansa maşinile şi încă 50 de miliarde euro pentru a cumpăra bateriile necesare pentru alimentarea autovehiculelor.

"Din punct de vedere financiar, suntem foarte robuşti", a spus Mueller într-un interviu acordat Bloomberg. "Vom aloca banii de care avem nevoie pentru a face aceste investiţii", a adăugat acesta.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite