Vânzările europene de maşini s-au ridicat la maximul ultimilor 10 ani. Logan MCV Stepway, printre SUV-urile care atrag cei mai mulţi clienţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
TD Dacia Logan MCV Stepway
TD Dacia Logan MCV Stepway

Vânzările europene de maşini au atins un nivel record al ultimilor 10 ani, în 2017, pe fondul unei mai mari creşteri economice care a sporit încrederea consumatorilor, cei care propulsează cererea fiind SUV-urile producătorilor francezi Peugeot şi Renault, dar şi autoturismele competitorului italian Alfa Romeo şi ale rivalului japonez Toyota, scrie Bloomberg.

Înmatriculările au crescut cu 3,3% în 2017, până la 15,6 milioane de vehicule, a transmis miercuri Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA). Cifra a fost cea mai mare de când au fost livrate 16 milioane de autoturisme în 2007. Vânzările în luna decembrie au scăzut cu 4,8% faţă de anul precedent, la 1,14 milioane de vehicule, afectate de zilele suplimentare de vacanţă de Crăciun, faţă de perioada 2016.

Economia ţărilor din zona euro s-a extins anul trecut probabil cu cel mai rapidă ritm din ultimul deceniu, potrivit estimărilor Băncii Centrale Europene, iar şomajul este la cel mai scăzut nivel din 2009 în toată regiunea, inclusiv în Germania şi Polonia. Vehiculele utilitare sportive (SUV-urile) au câştigat clienţi în 2017, printre acestea numărându-se Captur, al Renault, şi Logan MCV Stepway de la divizia Dacia a companiei, precum şi noul model Peugeot 5008 şi Citroen C3 Aircross de la PSA Group, dar şi Stelvio de la Alfa Romeo.

Creşterea pieţei europene a automobilelor va încetini probabil în 2018, an pentru Renault prevede un câştig de 1%, în timp ce compania de cercetare Evercore ISI estimează o cerere „plată”. Vânzările din Marea Britanie, care au scăzut cu 5,7% în 2017, vor rămâne probabil o piedică pentru cifrele din regiune, pe fondul incertitudinii cumpărătorilor de maşini faţă de modul în care ieşirea anticipată a Marii Britanii din Uniunea Europeană va afecta bugetul gospodăriilor, a afirmat compania LMC Automotive. Insecurităţile clienţilor cu privire la viitorul tehnologiei diesel vor împiedica, de asemenea, cererea.

Dintre primii 10 vânzători de maşini din Europa, Toyota Motor Corp. a înregistrat cea mai mare creştere anul trecut, de 12%. Compania japoneză a declarat în urmă cu o săptămână că cererea europeană pentru hibridul său crossover compact RAV4 a crescut cu 31% în 2017. Vânzările Renault la nivel european au crescut cu 6,7%, ajutat de câştigul de 12% al Dacia. Un salt de 30% al Alfa Romeo a contribuit la creşterea de 5,2% a societăţii-mamă Fiat Chrysler Automobiles NV, a cărei marcă principală - Fiat - a vândut cu 4,5% mai multe autoturisme.

Vânzările de modele de pasageri ale Volkswagen AG, cel mai mare producător de automobile din Europa, au crescut cu 2,1% în 2017, când divizia spaniolă Seat a introdus SUV-urile Ateca şi Arona în regiune, iar marca luxoasă Porsche a revigorat modelul Cayenne, compensând declinul bandului VW şi ale unităţii premium Audi. Compania germană a publicat miercuri cifre, vânzările sale globale crescând cu 4,3%, până la un record de 10,7 milioane de autoturisme, camioane şi autobuze, punând astfel pe calea cea bună pentru a-şi proteja primul loc în clasamentul mondial al industriei.

Vânzările europene la divizia Mercedes-Benz a Daimler AG, cel mai mare producător de maşini de lux din lume, au crescut cu 6,4%, fiind cerere pentru SUV-uri precum coupe-ul GLC şi cea mai recentă versiune a sedanului de clasă E. Marca competitorului BMW AG a rămas în urmă, cu un câştig de 0,5% în înregistrările europene, în timp ce clienţii au aşteptat lansarea noului X2 crossover şi a modelelor X7 SUV de dimensiuni mari şi a modelelor revizuite, inclusiv sedanul din seria 5.

ACEA raportează date din cele 28 de ţări ale UE, cu excepţia Maltei, Elveţiei, Norvegiei şi Islandei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite