Ursus se combină cu Bergenbier. SABMiller a acceptat oferta de preluare din partea AB InBev pentru 104,5 miliarde de dolari
0Consiliul de administraţie al SABMiller a acceptat în principiu oferta de preluare de 104,5 miliarde de dolari din partea Anheuser-Busch InBev (AB InBev), creând condiţiile pentru fuziunea celor mai mari producători de bere din lume.
După mai multe săptămâni de oscilări, conducerea SAB Miller a acceptat să recomande în unanimitate acţionarilor propunerea prin care AB InBev va plăti 44 de lire pentru fiecare acţiune a producătorului de bere cu sediul central la Londra, relatează MarketWatch.
Preţul este cu 44% mai mare faţă de cotaţia înregistrată de titlurile SAB Miller pe 14 septembrie, înainte de apariţia informaţiilor despre posibila tranzacţie.
Pentru 41% din acţiunile SAB Miller, AB InBev - cel mai mare producător de bere din lume, oferă o alternativă parţială în acţiuni, respectiv o combinaţie de acţiuni şi numerar care se transpune într-un preţ mai mic, de 39,03 lire pe unitate.
SABMiller a cerut comisiei britanice de preluări să prelungească până pe 28 octombrie termenul până la care AB InBev este obligată prin lege să facă o ofertă fermă sau să se retragă. Termenul expira miercuri.
Dacă AB InBev nu va obţine acordul autorităţilor de reglementare pentru finalizarea acordului, sau acţionarii nu vor aproba tranzacţia, grupul va plăti SAB Miller un comision pentru anularea înţelegerii în valoare de 3 miliarde de dolari.
SABMiller a respins primele trei oferte, afirmând că subevaluează semnificativ compania.
Cei mai mari doi acţionari ai SABMiller, Altria Group şi familia Santo Domingo din Columbia, care deţin cumulat o participaţie de 41% la grup, au avut iniţial poziţii diferite.
Altria a anunţat săptămâna trecută să acceptă oferta AB InBev, dar familia Santo Domingo a susţinut decizia board-ului de a respinge propunerea.
Fuziunea ar alătura branduri precum Budweiser, Corona şi Stella Artois cu Pilsener Urquell, Grolsch şi Peroni, iar grupul nou format ar deţine o prezenţă majoră în SUA, China, Europa, Africa şi America Latină.
Împreună, AB InBev şi SABMiller comercializează peste 30% din volumul de bere la nivel global.
În urma fuziunii, grupul ar deţine o cotă de piaţă de 29%, după vânzări probabile de active pentru obţinerea acordului autorităţilor de reglementare, ceea ce i-ar conferi un avans de 20 de puncte procentuale faţă de următorul clasat, grupul Heineken.
Producătorii de bere se confruntă cu cele mai mari provocări din ultima jumătate de secol, pe fondul reorientării consumatorilor de la berea de nivel mediu la cea premium, la berea tradiţională sau la produse ieftine, se arată într-un raport publicat în iunie de analiştii companiei McKinsey & Co.
Achiziţii peste achiziţii
Industria berii s-a folosit de procesul de consolidare pentru a opri declinul unor pieţe mature, cum sunt cele din Europa şi Statele Unite, unde cumpărătorii sunt atraşi de băuturile produse tradiţional sau pur şi simplu beau mai puţin.
AB InBev s-a format printr-o serie de achiziţii care au reunit 16 branduri, de la Stella Artois şi până la Budweiser.
Veniturile AB InBev au crescut de peste cinci ori în ultimii 10 ani, prin intermediul unor achiziţii în valoare de aproape 100 de miliarde de dolari. Analiştii anticipează că avansul veniturilor va încetini în următorii cinci ani.
Heineken şi Carlsberg, principalii competitori, rămân în spate
Cele două companii au fost văzute de analişti drept finalul procesului de consolidare din industria berii, întrucât nu sunt controlate de fundaţii de familie, cum este cazul Heineken, din Olanda, şi Carlsberg, din Danemarca, iar operaţiunile lor se suprapun geografic într-o măsură limitată.
Preluarea SABMiller ar conferi AB InBev acces la venituri de peste 7 miliarde de dolari în Africa, cu mărci cum ar fi berea lager Castler, şi vânzări de aproape 4 miliarde de dolari în Asia. Astfel, ar scădea dependenţa AB InBev de regiunile Americilor şi Braziliei.
America Latină este cea mai mare piaţă a SABMiller, iar acordul ar extinde prezenţa AB InBev în ţări ca Ecuador, Columbia şi Peru.
Prezenţă puternică în România
SABMiller deţine în România brandurile Ursus şi Timişoreana. Ursus Breweries, deţine unităţi de producere a berii la Timişoara, Buzău, Braşov şi o unitate de producţie de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziţionat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga. Compania mai deţine şi brandurile Ciucaş, Stejar, dar şi branduri internaţionale de prestigiu ca Redd's, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch şi Pilsner Urquell.
AB InBev deţine în ţara noastră o fabrică de bere la Ploieşti, unde produce sub brandurile Bergenbier, Stella Artois, Beck’s, Staropramen, Lowenbrau şi Noroc. De asemenea, distribuie în România berile belgiene Leffe şi Hoegaarden.