Tesla vrea să producă autobuze şi camioane electrice care se conduc singure şi să ofere servicii asemănătoare Uber

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tesla a primit deja comenzi de mai bine de 10 miliarde de dolari pentru Model 3
Tesla a primit deja comenzi de mai bine de 10 miliarde de dolari pentru Model 3

Tesla se vrea un mic Uber: Elon Musk, fondatorul şi directorul Tesla Motors, a prezentat un plan ambiţios prin care compania intenţionează să intre pe piaţa serviciilor de transport, dar şi să producă autobuze şi camioane electrice care se conduc singure. Concomitent, Musk a spus că Tesla va oferi oamenilor panouri solare şi sisteme de baterii care să stocheze energia produsă de acestea.

Într-o postare pe blog numită „Master Planul, Partea a Doua“, Musk a schiţat o viziune strategică despre o companie „fără carbon“, care să ofere de la vehicule la produse şi servicii dincolo de maşinile electrice şi baterii. Compania construieşte deja în statul american Nevada cea mai mare fabrică de baterii din lume.

Cele mai noi elemente ale strategiei le reprezintă planurile pentru dezvoltarea unor servicii precum Uber, dar şi oferirea unor vehicule comerciale, segmente unde alte companii deja concurează, iar, în anumite cazuri, competitorii au deja un avans considerabil, relatează Reuters.

Citiţi şi De la maşini la stele. Omul care a revoluţionat plăţile online vrea să colonizeze Marte şi pariază pe energie curată şi roboţi inteligenţi

Noile modele de vehicule variază de la un camion numit Tesla Semi, şi „un nou fel de pick up“ până la un SUV compact şi un autobuz.

Vehiculele vor fi prezentate anul viitor, alături de flota existentă de maşini electrice a companiei.

De asemenea, Musk a reluat argumentele sale pentru care Tesla ar trebui să cumpere compania de panouri fotovoltaice SolarCity Corp, unde tot el este acţionarul principal.

Citiţi şi Avertismentul unui oligarh: „Urmează amurgul petrostatelor. Vor sfârşi ca producătorii de cauciuc la inventarea celui sintetic“

În fine, Musk a spus că scopul său este de a face tehnologia „pilotului automat“, existentă deja pe modelele Tesla, de zece ori mai sigură decât maşinile manevrate de către oameni.

Citiţi şi Revoluţia verde este şi profitabilă: Tesla are comenzi de 10 miliarde de dolari în doar 36 de ore de la prezentarea noului model electric

Planurile vin în condiţiile în care atât Tesla, cât şi Solar City sunt pe pierdere. Compania a primit comenzi de mai bine de zece miliarde de dolari pentru autoturismul Tesla Model 3, dar compania nu şi-a îndeplinit ţinta de producţie pe primele şase luni. Tesla are, totuşi, în plan să producă 500.000 de unităţi pe an din 2018.

Citiţi şi „Petrolul alb“, tot mai căutat. Vânzările de maşini electrice remodelează piaţa litiului

Companii precum grupul american Uber sunt mult în faţa Tesla în ceea ce priveşte serviciile de transport, fiind prezente în sute de oraşe la nivel global, deşi în multe părţi ale mapamondului acestea sunt puternic contestate de taximetrişti şi transportatorii profesionişti.

De asemenea, grupul german Daimler testează deja camioane electrice autonome.

Citiţi şi Viaţa după petrol. Giganţii din domeniu pariază, în mod neaşteptat, pe o tehnologie care îi va scoate din afaceri

Musk spune că toate vehiculele Tesla vor fi capabile să se conducă singure, inclusiv camioanele şi autobuzele. El nu a spus când vehiculele autonome ale companiei vor fi gata, dar a indicat că ar putea necesita cinci ani de teste.

Citiţi şi Samsung pariază pe maşini electrice. Grupul coreean discută preluarea unei participaţii la constructorul chinez BYD, sprijinit de miliardarul Warren Buffet

Google testează deja autoturisme autonome, în vreme ce Apple lucrează la rândul său la o maşină electrică. Mai mult, Apple a investit deja un miliard de dolari în Didi Chuxing, rivalul chinez al Uber. Concomitent, Baidu – „Google-ul Chinei“ – testează maşini inteligente şi a investit, la rândul său, în Uber, în vreme ce Samsung a cumpărat o cotă într-un producător chinez de automobile electrice, care îi mai are între finanţatori şi pe miliardarul Warren Buffet.

În fine, General Motors a investit în Lyft, un rival american al Uber, în vreme ce Toyota a investit în Uber.

Citiţi şi S-a deschis prima reţea gratuită de staţii pentru încărcarea rapidă a maşinilor electrice din România

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite