Scandalul Volkswagen, acum şi la vapoare. Un armator norvegian acuză că motoarele vândute de MAN măsluiau consumul de carburant

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Grupul german MAN, controlat acum de către Volkswagen, a vândut motoare de vapoare care afişau un consum de carburant mai mic decât în realitate
Grupul german MAN, controlat acum de către Volkswagen, a vândut motoare de vapoare care afişau un consum de carburant mai mic decât în realitate

Scandalul Volkswagen se extinde şi la vapoare: armatorul norvegian I.M. Skaugen solicită compensaţii în valoare de 50 de milioane de dolari (44 milioane de euro) de la MAN, o filială a grupului german Volkswagen, pe care o acuză ca a falsificat rezultatele testelor de performanţă pentru motoarele de navă produse în urmă cu un deceniu.

I.M. Skaugen afirmă că specificaţiile tehnice ale unui număr de şase motoare pe care le-a cumpărat de la MAN erau false şi vrea să obţină compensaţii pentru consumul mai mare de carburant comparativ cu cel prevăzut în fişa tehnică în momentul în care a cumpărat motoarele, potrivit Reuters

Volkswagen deţine în prezent 75% din acţiunile MAN Diesel & Turbo SE, societatea care a furnizat motoarele încriminate de grupul norvegian. MAN a livrat aceste motoare către Skaugen în 2002-2003, dată la care Volkswagen nu era acţionar la MAN. Grupul a achiziţionat o participaţie de 22% abia în 2006. 

I.M. Skaugen a explicat că a decis să facă public acest diferend deoarece este convins că există similitudini între modul în care MAN a falsificat testele de performanţă ale motoarelor de navă şi scandalul falsificării testelor de poluare ale motoarelor diesel care echipează autoturismele Volkswagen. 

„Obiectivul meu este să arăt că metoda aplicată, softul, este aceeaşi. Scopul pare să fie acelaşi, să ascundă faptul că aceste motoare nu îndeplinesc standardele promise, fie că este vorba de consum de carburant sau emisii poluante“, a declarat Morits Skaugen, directorul general al I.M. Skaugen.

Procesul a fost iniţiat în Singapore. 

În 2011, Volkswagen şi-a majorat participaţia pe care o deţinea la MAN până la 55%, iar în prezent deţine 75% din capital. 

MAN a recunoscut în 2011 că unele dintre testele realizate în uzină pentru motoarele diesel ale navelor ar putea să fi fost manipulate pentru a reduce în mod artificial consumul de carburant afişat. Cu toate acestea, un purtător de cuvânt de la MAN a precizat că între timp compania a încercat să-i compenseze pe clienţi dar nu a putut ajunge la un acord şi cu I.M. Skaugen. 

Volkswagen spune că are, la rândul său,  "pretenţii substanţiale" împotriva I.M Skaugen legate de o serie de contracte de furnizare. El a refuzat să dea detalii, dar a arătat că cele mai mari daune pretinse de la armatorul norvegian se situează la 10,5 milioane de euro, diferendul fiind judecat la Institutul de Arbitraj din Danemarca.

În anul 2013, o instanţă din oraşul german Augsburg a amendat MAN cu 8,2 milioane de euro pentru încălcarea legilor privind inducerea în eroare cu privire la testele realizate pe zeci de motoare diesel destinate navelor oceanice, inclusiv cele vândute către Skaugen. Software-ul din fabrica MAN arăta un consum de combustibil mai mic decât în realitate, potrivit instanţei.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto din lume a recunoscut că a instalat softuri de manipulare a emisiilor pe 11 milioane de autovehicule comercializate la nivel mondial.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite