Scandalul emisiilor afectează vânzările Volkswagen, locurile de muncă sunt ameninţate. „Dacă nu vindem maşini, suntem în dificultate“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Volkswagen a pierdut prima poziţie în topul mondial, Toyota a redevenit liber     FOTO Guliver/Getty Images
Volkswagen a pierdut prima poziţie în topul mondial, Toyota a redevenit liber     FOTO Guliver/Getty Images

Volkswagen se confruntă cu o încetinire a comenzilor pentru maşinile noi, consumatorii abţinându-se să facă achiziţii, după ce producătorul auto a recunoscut că a vândut 11 milioane de vehicule la mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, a declarat Bernd Osterloh, şeful consiliului angajaţilor VW, transmite Reuters.

„Cumpărătorii sunt prudenţi cu achiziţiile. Problema emisiilor de dioxid de carbon a afectat mai mult încrederea în produsele VW decât problema oxidului de azot“, a declarat Osterloh. 

Vânzările globale ale grupului Volkswagen au scăzut cu 3,5% în octombrie, dar au crescut cu 0,5% în Germania. Conducerea companiei germane a dezminţit informaţiile privind declinul comenzilor şi al vânzărilor, în urma scandalului emisiilor. 

Osterloh, care este şi membru în comitetul boardului de supervizare al VW, a avertizat că angajaţii s-ar putea confrunta cu riscuri dacă declinul comenzilor va persista. „Locurile de muncă sunt sigure numai dacă vindem maşini. Dacă nu vindem maşini, vom fi în dificultate“, a adăugat şeful consiliului angajaţilor VW. 

Computerul maşinii funcţionează astfel încât reduce nivelul emisiilor de oxid de azot din ţeava de eşapament, în timpul testelor. Softul a fost utilizat mulţi ani pentru a permite VW să treacă testele privind emisiile din SUA. 

Scandalul a pornit în data de 18 septembrie, după ce Volkswagen a recunoscut falsificarea datelor în SUA.

În data de 3 noiembrie, VW a admis că a subestimat consumul de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de maşini, mărcile VW, Seat, Skoda şi Audi, vândute în Europa. Aceste dezvăluiri privind economia de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon, care, conform VW, reprezintă un risc economic evaluat la aproximativ două miliarde de euro, au adâncit criza cu care se confruntă grupul german. 

Grupul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite