General Motors vrea să concureze Dacia Logan şi Duster cu maşini ieftine, produse de Opel. Şi Volkswagen a încercat, dar nu-i prea iese

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O maşină bazată pe Opel Astra, dar mai mică, ar putea fi baza pentru concurentul pe care General Motors îl vizează pentru Dacia Logan
O maşină bazată pe Opel Astra, dar mai mică, ar putea fi baza pentru concurentul pe care General Motors îl vizează pentru Dacia Logan

General Motors (GM) intenţionează să intre pe piaţa maşinilor ieftine din Europa, pentru a recupera din cota de piaţă pierdută, prin lansarea unei linii low-cost produsă sub marca Opel, care ar putea concura modelele realizate de grupul francez Renault la uzina Dacia, scrie Financial Times.

GM vrea să acopere segmentul de entry-level dominat de brandul Dacia, care a speculat cererea puternică a europenilor loviţi de austeritate pentru a deveni producătorul cu cea mai rapidă creştere de pe continent, notează FT. Gigantul american încă este pe pierderi în Europa,

„Dacia este o mare realizare. GM nu este nicidecum Dacia, dar acest întreg segment low-cost şi entry level este foarte interesant. Ei trebuie admiraţi. Este cert că ne uităm la acest segment“, a spus Karl-Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeană a GM.

Compania americană intenţionează să utilizeze noua linie low-cost pentru a recupera terenul pierdut după decizia de a retrage marca Chevrolet din Europa.

„Am avut Chevrolet, care arăta ca o maşina ieftină, dar nu a fost. Credem că este fezabil pentru Opel să vină cu un produs entry-level, mai ales acum, când Chevrolet a fost retras de pe această piaţă“, a continuat Neumann.

Publicaţia notează că Dacia, deţinută de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al producătorului francez. Ca şi în cazul altor producători low-cost, abordarea „fără-fiţe“ a rezonat cu sentimentele clienţilor afectaţi de rata înaltă a şomajului, creşterea economică înceată şi reducerile cheltuielilor publice.

Un SUV mic şi

Potrivit publicaţiei britanice, vânzările modelelor hatchback de 6.000 de lire şi a SUV-urilor de 9.500 de lire, care oferă puţine opţiuni şi dotări minimale pentru a menţine costul redus, au crescut în ultimii doi ani cu 61%, în ciuda faptului că piaţa europeană a scăzut.

GM se gândeşte să lanseze un SUV de dimensiuni mici şi un model mai mic decât Opel Astra într-o plajă de preţ similară celei practicate de Dacia, a mai spus Neumann.

Oamenii s-au reorientat, Hyundai şi Kia au beneficiat

Rivalii direcţi ai Opel, cum ar fi Fiat, PSA Peugeot Citroën şi Ford, au suferit cu toţii în ultimii şase ani în Europa, clienţii orientându-se către variante mai ieftine, cum este Dacia sau brandurile sud-coreene Hyundai şi Kia sau către modele mai mici şi mai ieftine de la producătorii premium, Mercedes-Benz, BMW şi Audi.

FT mai notează că în 2008, brandurile comercializate de GM deţineau 10,4% din piaţa europeană, în timp ce Dacia, Hyundai şi Kia cumulau 4,9%. În prezent, cei trei producători low-cost cumulează 9,1% din piaţă, iar GM a coborât la 7,9%.

Volkswagen a încercat să concureze Dacia, dar nu i-a ieşit

De-a lungul timpului, mai multe companii au încercat să concureze oferta Dacia. Succesul fulminant al Loganului pe pieţele occidentale a venit mai ales în contextul în care preţul barilului de ţiţei a crescut continuu, ceea ce a antrenat creşterea preţurilor carburanţilor. Din 2008, odată cu venirea crizei, consumatorii au început să prefere modele mai ieftine care să consume mai puţin, astfel că vânzările Dacia au crescut inclusiv în criză.

Volkswagen, cel mai mare constructor european, anunţa anul trecut că doreşte să realizeze un automobil ieftin, de 6.000 – 8.000 de euro, dar, în luna martie a acestui an, agenţia Reuters scria că grupul german întâmpină probleme în realizarea acestui demers deoarece nu a reuşit să reducă îndeajuns de mult costurile pentru a realiza modelul.

Dacia face 2,9% din economia României şi generează 130.000 de locuri de muncă

Dacia a devenit anul trecut cea mai mare companie din România în funcţie de venituri, devansând Petrom, cu vânzări de 18,4 miliarde de lei, faţă de 18,07 miliarde de lei în cazul Petrom. În privinţa profitului, Dacia stă încă departe, cu un rezultat net de 337,4 milioane de lei, faţă de cele 4,83 miliarde de lei în cazul Petrom.

Potrivit companiei, Dacia produec echivalentul a 2,9% din Produsul Intern Brut al României şi generează indirect 130.000 de locuri de muncă în industrie. Anul trecut, constructorul a produs la Mioveni 342.000 de autoturisme.

Mai puteţi citi:

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite