Scanezi la raft, plăteşti la casă: aplicaţia de mobil care îi scuteşte pe clienţii Kaufland de statul la coadă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Kaufland România a lansat, marţi, în premieră pentru ţara noastră, o aplicaţie pentru smartphone-uri cu ajutorul căreia vrea să reducă semnificativ timpul petrecut de clienţi la casele de marcat ale hipermarketurilor.

Modalitatea prin care se încearcă eficientizarea cumpărăturilor constă în scanarea produselor la raft, şi nu la casă, cum se face în mod obişnuit. Pe scurt, clientul instalează programul pe telefonul mobil şi scanează, cu ajutorul lui, codurile de bare ale produselor pe care vrea să le cumpere. Apoi, aplicaţia generează un cod QR („quick response“) valabil pentru întreaga listă de cumpărături. În final, casierii doar scanează respectivul cod, află cât este de plată şi primesc banii pentru produsele din coş.

Noua modalitate de a face cumpărături este disponibilă, momentan, doar în magazinul Kaufland din zona Barbu Văcărescu, din nordul Capitalei. Aplicaţia „Kaufland Scan&Pay“, de tip Mobile Self-Scanning, este compatibilă cu toate tipurile de smartphone. A fost creată de un partener extern al lanţului de magazine, echipă din care au făcut parte şi trei români, şi poate fi descărcată gratuit de pe platformele Google Play şi AppStore, ori de pe site-ul oficial al Kaufland. Clienţii îşi pot crea conturi doar cu numele, prenumele şi adresele lor de e-mail.

Clientul, stăpân pe timpul său

„Acest instrument digital schimbă modul în care facem cumpărăturile şi ne permite să economisim timp preţios. Este o premieră pentru Europa de Sud-Est şi, implicit, pentru România“, a declarat Bogdan Alexe, director VT organizare procese în cadrul Kaufland România, cel mai mare lanţ de supermarketuri şi hipermarketuri din ţară.

Durata medie pe care un client o petrece la casa de marcat, pentru scanarea şi plata produselor, în varianta clasică de a face cumpărături, este de aproape un minut şi jumătate, estimează oficialul Kaufland, care spune că timpul este redus la circa 30 de secunde de noul procedeu tehnologizat.

Pentru a alege varianta mai rapidă, clientul trebuie să se conecteze la reţeaua de Wi-Fi a magazinului, apoi alege produsele şi scanează cu aplicaţia codurile de bare de pe etichete. Pe lista virtuală trebuie menţionată cantitatea, adică dacă în coş sunt trei pachete identice de unt, clientul scanează doar un cod şi plusează pe lista de pe telefon, până apare cifra „3“ în dreptul pachetului de unt. Dacă vrea să renunţe la un produs, principiul este acelaşi.

Înainte să plece, clientul merge la casele de marcat speciale, unde pot fi citite codurile generate de aplicaţie, care, „traduse“, arată preţul total ce trebuie achitat. Casierul scanează respectivul cod QR, iar clientul plăteşte şi pleacă fără să mai mute toate produsele din coş pe banda rulantă şi înapoi.

Hibele inovaţiei stau în internet şi în comportament

Avantajul este mai evident în cazul celor care au de cumpărat un volum mare de produse, la ore de vârf. Însă, tot în cazul acelor clienţi, există şi riscuri. O aplicaţie care depinde de conexiunea la Wi-Fi poate genera nesiguranţă. Oficialii Kaufland îşi asigură însă clienţii că eventualele opriri temporare ale internetului nu afectează cu nimic lista de cumpărături, care rămâne salvată în aplicaţie.

Un semn de întrebare apare şi în legătură cu tentativele de furt. Pentru că nu mai e nevoie ca produsele cumpărate să treacă prin mâinile casierului, este posibil ca unii clienţi să ascundă în coşul plin şi alte obiecte care nu apar pe lista de pe telefon. Oficialii Kaufland spun că au încredere în clienţi, că se aşteaptă şi la astfel de pierderi, dar le acceptă şi îşi îndreaptă atenţia mai mult spre cunoaşterea clienţilor şi îmbunătăţirea serviciilor, în funcţie de reacţiile lor.

Pentru a verifica buna credinţă a cumpărătorilor, se va folosi metoda rescanării produselor, la casă, pe baza unui algoritm. Adică vor fi aleşi clienţi, la întâmplare. „Dacă verificarea arată că totul este în regulă, aplicaţia îi va cere tot mai rar cumpărătorului să refacă scanarea. Dacă se descoperă nereguli, aproape sigur va fi operată o verificare şi data viitoare“, a declarat Bogdan Alexe.

Printre avantajele aplicaţiei se numără posibilitatea de a vedea istoricul cumpărăturilor anterioare şi uşurinţa cu care se poate ţine evidenţa costurilor, în raport cu bugetul pregătit de acasă.

Alţi jucători cu reţete asemănătoare

Şi alte nume din piaţa românească de retail au introdus, din acest an, alternative la clasicul mod de a plăti cumpărăturile. În hipermarketul Auchan Titan există o serie de case de marcat unde casierii doar scanează produsele, iar clienţii merg cu bonul primit la un aparat care primeşte banii. Pe de altă parte, magazinele Carrefour din România oferă, din luna februarie, posibilitatea ca produsele cumpărate să fie plătite direct de pe smartphone-uri, graţie aplicaţiei mobilPay Wallet, dezvoltată de Netopia mobilPay. Acelaşi scenariu a fost încercat şi în Cora.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite