S-a deschis prima reţea publică de staţii pentru încărcarea rapidă a maşinilor electrice din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primul punct de încărcare funcţional este instalat în parcarea hipermarketului Kaufland de pe strada Barbu Văcărescu din Bucureşti FOTO Adevărul Financiar
Primul punct de încărcare funcţional este instalat în parcarea hipermarketului Kaufland de pe strada Barbu Văcărescu din Bucureşti FOTO Adevărul Financiar

Prima reţea publică de staţii de alimentare Fast Charge din România pentru autoturisme electrice sau hibride plug-in a fost inaugurată, joi, în cadrul unui eveniment organizat în parcarea unui hipermarket Kaufland din Capitală.

Cele zece „benzinării electrice“ Renovatio e-charge vor funcţiona non-stop, gratuit, şi vor fi amplasate pe axa Arad-Constanţa, pentru a facilita alimentarea suficientă a maşinilor ecologice care se deplasează pe distanţe mari. Nouă staţii de încărcare rapidă vor fi amplasate în parcările magazinelor Kaufland din oraşele Arad, Timişoara, Deva, Sebeş, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Bucureşti şi Constanţa, iar a zecea, pe Autostrada Soarelui (A2).

Primul punct de încărcare funcţional este instalat în parcarea hipermarketului Kaufland de pe strada Barbu Văcărescu din Bucureşti.

Cel mai important beneficiu este dat de posibilitatea de alimentare în regim Fast Charge, prin care bateria maşinii ajunge de la 0 la 80% energie în mai puţin de o oră. Staţiile, care deservesc toate tipurile de vehicule 100% electrice şi hibride plug-in, sunt dotate cu „pompe“ pentru încărcare rapidă (CHAdeMO şi CCS) la o putere de 20 kWh, dar şi pentru încărcare în curent alternativ (type 2) la o putere de 22 kWh.

Proiectul inaugurat joi reprezintă rodul colaborării dintre Kaufland, cea mai mare reţea de hipermarketuri din România, şi Renovatio, o companie cu iniţiative în industria energiei regenerabile din ţara noastră. În plus, Kaufland a achiziţionat 18 maşini electrice Volkswagen e-Golf, dintre care, o parte vor fi donate unor ONG-uri, iar celelalte vor fi folosite de angajaţi. Preţul unui autovehicul electric este de aproape 30.000 de euro.

Piaţa maşinilor electrice din România este încă mică, dar cunoaşte o creştere exponenţială. În 2015, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, românii au achiziţionat 495 de autoturisme noi hibride sau electrice, dublu faţă de anul 2014. De asemenea, în primele două luni ale anului curent, au fost înmatriculate 74 de maşini noi hibride şi electrice, cu 90% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2015.

Motivul pentru care românii nu cumpără la fel de multe autoturisme ecologice, precum occidentalii, ţine de nesiguranţă. O infrastructură încă nu foarte bine pusă la punct îi face pe potenţialii posesori de maşini electrice să amâne cumpărarea unui model. Pe de altă parte, investiţiile în reţelele de „benzinării electrice“ au apărut greu, din cauza numărului mic de maşini nepoluante existente pe drumurile din România.

În martie 2016, a fost inaugurată prima infrastructură naţională de încărcare a maşinilor electrice

Autoklass, un centru autorizat de vânzări şi service Mercedes-Benz, Smart şi Honda, a investit peste 25.000 de euro în dezvoltarea primei infrastructuri private de încărcare a automobilelor electrice din România. Dealer-ul a dotat cele şapte centre, pe care le deţine în Bucureşti, Ilfov, Constanţa, Sibiu, Timişoara şi Ploieşti, cu staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice.

„Orice posesor de autovehicul electric cu o autonomie de 200 de kilometri poate efectua deplasări atât în regim extra-urban, pe axele principale de transport din România, cât şi în regim urban, în oraşele unde există staţii de încărcare Autoklass“, potrivit unui comunicat al companiei.

Staţiile de încărcare au fost instalate în parteneriat cu E-Motion Electric şi sunt dotate cu prize Type 2, cu putere de 22 kW şi prize Schuko de 3,6 kW, ce asigură încărcarea tuturor tipurilor de vechicule electrice disponibile pe piaţă.

„Durata de încărcare a unei maşini electrice variază între o oră şi patru ore, iar tariful practicat în cele şapte staţii de încărcare este de 10 de lei pentru 400 V (22 kW) si gratuit pentru încărcare 230V“, se mai arată în comunicat.

„Creşterea numărului de posesori de maşini electrice e strâns legată de existenţa unei infrastructuri de încărcare. Consideram că anul 2016 este un an de referinţă pentru această piaţă – politica de acordare a eco-bonusului la achiziţionarea unui automobil electric şi cererile de maşini hybrid sau plug-in hybrid sunt alte indicii în acest sens”, a declarat Dragoş Furtună, director de marketing la Autoklass Grup.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite