UPDATE Clienţii ING Bank, afectaţi de probleme tehnice ale instituţiei financiare. Banca: Toate serviciile au redevenit funcţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sistemul informatic al ING Bank a fost nefuncţional în cea mai mare parte a zilei de sâmbătă, făcând imposibilă utilizarea cardurilor emise de această bancă şi a bancomatelor instituţiei financiare, potrivit unei informări transmise presei. Banca dă asigurări că banii şi datele clienţilor sunt în siguranţă, ulterior anunţând sâmbătă seara că toate serviciile au fost restabilite.

UPDATE 12.00 ING Bank returnează comisioanele clienţilor care au retras numerar de la bancomatele altor bănci

ING Bank a transmis, duminică, precizări suplimentare în legătură cu incidentul de sâmbătă după-amiază, care a făcut indisponibile reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank, situaţia fiind generată de un test al sistemului de stingere a incendiilor. Banca anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci şi ar putea acoperi şi alte costuri ale clienţilor.

UPDATE 23:40 ING: Toate serviciile au redevenit funcţionale

Toate serviciile bancare au redevenit disponibile clienţilor ING, la mai bine de 10 ore de la începutul problemelor tehnice din cauza cărora au fost inaccesibile, a anunţat instituţia financiară într-o nouă actualizare pe tema situaţiei de sâmbătă.

„Şi restul veştilor bune: toate serviciile ING sunt din nou funcţionale! Tranzacţiile cu cardul la comercianţi sunt disponibile. Şi se pot scoate din nou bani de la bancomate”, se arată în cea mai recentă postare de pe pagina oficială de Facebook a filialei din România.

Instituţia şi-a cerut scuze clienţilor săi pentru neplăcerile create şi a adăugat că monitorizează stabilitatea serviciilor restabilite, fără a oferi explicaţii suplimentare despre cauzele problemei.

UPDATE 22:15 ING: Serviciul Home Bank a fost reactivat

ING a anunţat pe contul oficial de Facebook că probleme legate de serviciul Home Bank, prin care clienţii băncii îşi pot verifica datele contului online, au fost remediate. Banca nu a oferit o estimare despre cât va dura pâna la remedierea problemelor legate de celelalte servicii.

„Prima veste bună: serviciul Home'Bank a fost remediat şi este disponibil.Continuăm cu testarea soluţiilor pentru celelalte servicii încă afectate. Vom continua să vă informăm despre evoluţia situaţiei.”

UPDATE 20:00 ING: Problema a pornit de la sistemul de stocare a datelor. Banii şi datele clientilor nu sunt în pericol

ING Bank a precizat sâmbătă seară, într-o notă transmisă presei, că problema tehnică ce afectează clienţii băncii a fost generată după-amiază de sistemul de stocare a datelor, care a inceput sa genereze erori in operare, astfel că reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank au devenit indisponibile. Reprezentanţii băncii nu pot preciza când va fi remediată problema, informează News.ro.

Reprezentanţii băncii au precizat cauzele problemei.

"Vă informăm că astăzi, 10 septembrie, orele 13.00, sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare. Ca urmare a acestei situaţii tehnice neprevăzute, atât reţeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât şi serviciul Home’Bank au devenit indisponibile", a precizat banca, în documentul transmis presei. 

În prezent, banca lucrează cu furnizorii sistemului afectat "în regim de maximă urgenţă pentru remedierea acestei situaţii în cel mai scurt timp posibil".

Reprezentanţii băncii nu pot da o estimare legată de timpul necesar rezolvării problemei, dar susţin că ING va informa periodic clienţii în legătură cu stadiul remedierii problemei. 

"Această problemă tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilităţile băneşti ale clienţilor ING, care sunt în deplină siguranţă", a menţionat banca.

UPDATE 18.35 - „Ştim de problemă. Nu ştim ce a cauzat-o. Momentan avem reprezentanţi care lucrează şi care se concentrează să remedieze problema, iar ulterior vor săpa să vadă ce a cauzat-o. ATM-urile ING, POS-urile ING, cardurile şi Home Banking-ul nu funcţionează", a declarat Iosefina Frolu, Corporate Communication Director în cadrul ING Bank, potrivit ZF.ro.

ING Bank România a anunţat sâmbătă, în jurul orei 17.30, că se confruntă cu o problemă tehnică şi că sistemele sale informatice nu funţionează. Anterior, informaţiile privind problemele la plata cu cardurile emise de ING, retragerea de numerar de la bancomatele băncii şi utilizarea serviciilor de online banking au fost vehiculate pe reţelele de socializare. Potrivit unor clienţi ai băncii, serviciile sunt nefuncţionale începând din jurul orei 12.00.

„Pentru moment sistemele ING sunt nefuncţionale. Lucrăm cu viteză pentru remedierea lor. Ne cerem tuturor scuze pentru neplăcerile create! Vă ţinem la curent pe măsura ce restabilim funcţionalităţile“ este mesajul publicat de bancă pe pagina sa de Facebook.

Clienţii ING care sună la Call Center-ul băncii sunt informaţi, printr-un mesaj automat, că ING Bank se confruntă cu o defecţiune tehnică generală. Mesajul nu oferă informaţii referitor la momentul în care se vor putea relua operaţiunile.

De asemenea, pe pagina de facebook a ING Bank România, clienţilor care îşi exprimă nemulţumirea sau reclamă probleme în utilizarea serviciilor băncii li se răspunde că ING se confruntă cu probleme tehnice, fără detalii privind rezolvarea.

„Avem probleme generale pe care încercăm să le rezolvăm cât putem de repede! Ştim că-i weekend şi e tare neplăcut, motiv pentru care ne pare rău! Facem tot ce putem să rezolvăm repede!“, este unul dintre răspunsurile publicate pe pagina de Facebook ING WEB Cafe.

Nu se ştie dacă sunt afectaţi toţi clienţii ING Bank România, dar plata cu cardul, bancomatele şi serviciul Home Bank sunt nefuncţionale. De asemenea, plata cu cardul, indiferent de banca emitentă, la magazinele care folosesc POS-uri instalate de ING nu este disponibilă.

Potrivit paginii electronice a Ziarului Financiar, site-ul ING Bank România a fost nefuncţional pe parcursul zilei, dar în cursul serii pagina web a băncii a devenit funcţională.

ING Bank avea 866.000 de clienţi activi în România la finalul lui 2015, după ce a atras 96.000 de clienţi noi anul trecut.

ING este una dintre cele mai mari 10 bănci din România, aflându-se pe locul şapte la finalul anului 2015 după active, cu o cotă de piaţă de 6,3%. 

Spre deosebire de celelalte mari bănci din sistemul bancar românesc, ING nu este înregistrată ca bancă în România, ci are statut de sucursală la Bucureşti a ING Bank Amsterdam. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite