INFOGRAFIE Românii comandă online, dar plătesc cu bani gheaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mult de 86% din românii care locuiesc în oraşe preferă internetul în cumpărăturile lor şi peste 70% preferă plata din portofel în locul cardului. Vârstnicii cu venituri mici nu frecventează magazinele virtuale.

Comerţul electronic este cel mai efervescent sector din retailul românesc, dar numai dacă ne uităm la volumul şi dinamica mărfurilor astfel tranzacţionate. Ca sume intrate în acest circuit, retailerii din virtual sunt încă departe de a-i concura pe cei din comerţul clasic, şi asta pentru că românilor le place mai mult foşnetul banilor (numerar) decât ţârâitul imprimantei de la POS-ul casieriilor.

Lucru relevat şi de un studiu al companiei de cercetare Mednet Marketing Research, care arată că 86,2% din eşantion (utilizatorii de internet din mediul urban) au realizat până în prezent cumpărături online, dar la momentul plăţii 70% au preferat banii gheaţă şi doar 25% au achitat cu cardul.

Cu ocazia altor analize similare, retailerii online s-au plâns că românii de fapt doar le vizitează site-urile (pentru a compara preţuri şi a extrage alte informaţii de piaţă), după care se duc tot în magazinele clasice, pentru cumpărarea efectivă a produselor alese în mediul virtual. 

Studiul Mednet, dat ieri publicităţii, mai arată şi cine sunt cei care care nu au achiziţionat produse online. Acestea sunt, mai degrabă, „persoane cu vârsta de peste 49 de ani şi cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 de lei“, au remarcat autorii studiului.

CUMPĂRĂTURI RARE, DAR DE MARE VALOARE

INFOGRAFIE comert online

Dintre cei care achiziţionează produse din mediul online,13,9% obişnuiesc să facă cumpărături cel puţin o dată pe lună, 30,3% cel puţin o dată la 3 luni, 20,6% cel puţin o dată la 6 luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an.

În topul cumpărăturilor online se află produsele cu valori ridicate, cum sunt cele din categoria IT (44,3%) sau a produselor electronice (41,5%), urmate de articolele vestimentare (35,4%) şi de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul, articolele şi decoraţiunile pentru casă, produsele alimentare sau băuturile alcoolice sunt printre cel mai puţin populare la cumpărăturile online.

Potrivit Mednet, studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17-24 septembrie 2013. Au fost chestionate 710 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18-55 de ani. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite