Adevărul despre reducerile de Black Friday: cresc sau nu preţurile artificial?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şi anul acesta campaniile de Black Friday au fost promovate intens de marii retaileri şi nu numai. Însă cu cât reducerile sunt mai mari, cu atât mai mult apare întrebarea dacă nu cumva preţurile au fost umflate artificial.

În SUA, unde a început nebunia Black Friday, această zi reprezintă pentru mai toţi comercianţii ziua lichidărilor de stocuri. De aici şi reducerile faimoase, dar şi vânătoarea de chilipiruri. În România, unul dintre marii jucători de pe piaţa de e-commerce care organizează campanii de Black Friday este eMAG. Pentru al şaptelea an consectiv, iar ţinta este ca pe 17 noiembrie, media coşului de cumăărături să fie de 3,4 produse per client. 

Pentru acest lucru, eMAG susţine că a pregătit un stoc de 2 milioane de produse şi reduceri totale de 40 de milioane de euro. Cu toate acestea, media reducerilor se situează de fapt la 34%. Cât de reale sunt aceste reduceri?

"Reducerile sunt faţă de preţul cel mai mic din ultimele 30 de zile. Preţurile fluctuează în tot timpul anului, iar acest lucru se reflectă în preţul final. De exemplu, China a implementat de curând o legislaţie de mediu foarte severă şi asta se va reflecta în preţurile produselor care vin de acolo. Încă nu se vede, dar cu siguranţă va avea un impact", a precizat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Potrivit reprezentanţilor eMAG, pregătirile pentru Black Friday au început în urmă cu câteva luni, odată cu negocierea preţurilor pentru stocul de produse uriaş pregătit cu această oocazie. eMAG estimează că va avea vânzări de 350 de milioane de euro. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite