Şapte sfaturi pentru cumpărături online în siguranţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Astăzi, e mai uşor ca niciodată să ne bucurăm în confortul propriei case de ceea ce ne oferă lumea exterioară. Putem viziona filmele preferate, ne putem face aprovizionarea săptămânală instalaţi confortabil pe canapea şi putem comanda cina la restaurantul favorit, care ne-o livrează direct la uşă.

Pe măsură ce plătim tot mai multe bunuri şi servicii online, vrem să ne asigurăm că facem acest lucru în siguranţă. Emitentul de carduri Visa şi băncile partenere colaborează strâns pentru a asigura securitatea plăţilor, folosind mai multe niveluri de securitate pentru a preveni frauda, pentru a proteja datele deţinătorului de card şi pentru a-l ajuta să îşi recupereze banii dacă cineva îi foloseşte cardul fără permisiunea sa.

„Cardul rămâne cea mai sigură şi rapidă opţiune prin care consumatorii pot achita direct de acasă orice produs sau serviciu pentru nevoile zilnice, fie că vorbim despre achiziţia de alimente sau haine, plata facturilor sau transferul de bani către o altă persoană. Ca o dovadă că românii înţeleg tot mai clar utilitatea plăţilor cu cardul, valoarea medie a unei tranzacţii online cu cardurile Visa din România a crescut cu 10% în martie faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Cele mai mari creşteri ale tranzacţiilor online au putut fi observate în cazul restaurantelor (+524%), magazinelor alimentare (+147%), farmaciilor (+64%) şi al plăţilor de utilităţi (+51%). Un avantaj evident al plăţilor electronice este accesul rapid şi în deplină siguranţă la contul bancar, oricând şi fără costuri suplimentare, în timp ce plata în numerar presupune timp şi uneori comisioane de retragere a banilor din cont”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Iată mai jos câteva sfaturi pentru a putea face cumpărături online în siguranţă:  

1.      Folosiţi un mod sigur, rapid şi uşor de a vă identifica: Conform noilor reglementări europene, băncile vor începe să ceară mai multe elemente de autentificare atunci când plătim online, pentru a se asigura că plata e făcută de deţinătorul cardului şi nu de către un infractor. Dacă aveţi această opţiune, setaţi pe telefoanele dvs. şi în aplicaţiile bancare metode de autentificare biometrice, precum amprenta digitală sau recunoaşterea facială. Acestea oferă o autentificare rapidă şi îmbunătăţesc experienţa de plată.

2.      Căutaţi „s”: când plătiţi online, verificaţi adresa URL pentru a vă asigura că începe cu „https: //”. „s” la sfârşit indică o conexiune sigură.

3.      Activaţi alertele - activarea serviciului de alerte oferit de emitentul cardului dvs. vă ajută să vedeţi de fiecare dată când se face o plată din contul dvs. Semnalaţi emitentului cardului dvs. dacă observaţi plăţi neobişnuite pe care nu credeţi că le-aţi făcut. Reglementările în vigoare vă pot ajuta să vă recuperaţi banii dacă altcineva v-a folosit în mod fraudulos cardul.

4.      Familiarizaţi-vă cu modalitatea de contestare a tranzacţiilor efectuate cu cardul - Aceasta este o modalitate prin care banca dvs. poate recupera banii de la banca unui comerciant atunci când nu primiţi bunurile sau serviciile pe care le-aţi plătit online cu cardul dvs. Visa, inclusiv în cazul în care un comerciant îşi încetează activitatea. Câteva exemple pentru a înţelege mai bine când se poate contesta o tranzacţie efectuată cu cardul: dacă un zbor pe care l-aţi plătit cu cardul Visa a fost anulat deoarece compania aeriană nu mai poate furniza serviciul şi nici nu vă propune o soluţie alternativă pentru viitor sau dacă tricoul pe care l-aţi comandat este prea mic şi magazinul nu vrea să îl primească înapoi. Dacă nu aţi avut succes în discuţiile directe cu comerciantul, sau operatorul turistic sau asigurarea nu vă oferă soluţii alternative pentru biletul respectiv de avion, puteţi încerca să solicitaţi băncii dumneavoastră să recupereze banii prin opţiunea de contestare a tranzacţiei respective. Este bine să ştiţi că există această facilitate, iar emitenţii de carduri Visa au toate informaţiile pentru a efectua evaluarea corectă a situaţiilor specifice.

5.      Aveţi grijă la tentativele phishing - Fiţi atenţi la e-mailuri sau apeluri telefonice nesolicitate şi suspecte. Expeditorii acestora pot încerca să fure informaţii personale, cum ar fi numărul contului sau cardului dv.numele de utilizator, parole etc. Dacă aveţi suspiciuni, nu daţi clic pe link-uri şi nu descărcaţi fişiere.

6.      Folosiţi „token-uri” şi servicii de plată cu un singur clic pentru a plăti simplu şi în siguranţă - Când vă înrolaţi cardul în telefon şi în unele aplicaţii ale comercianţilor, datele cardului dvs. sunt adesea înlocuite cu un „token” digital, adică detaliile cardului nu sunt stocate, ceea ce creşte nivelul de securitate. Unii comercianţi oferă opţiunea de a face plăţi cu un singur clic, ceea ce înseamnă că trebuie doar să configuraţi serviciul, să dovediţi că sunteţi deţinătorul cardului şi apoi puteţi face cumpărături online simplu, fără a fi nevoie să introduceţi detaliile cardului la fiecare plată.

7.      Actualizaţi software-ul pentru sistem şi aplicaţie - Instalaţi cea mai recentă versiune de software pe computer, tabletă sau telefon. Companiile de tehnologie dezvoltă permanent noi soluţii de securitate - actualizarea software-ului vă ajută să vă protejaţi de riscuri

În final, nu uitaţi că, atunci când aveţi suspiciuni de fraudă, trebuie doar să sunaţi la emitentul cardului dvs. şi să explicaţi situaţia - acesta este singurul în măsură să vă ajute la rezolvarea situaţiei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite