Tarom cumpără avioane. Compania de stat vrea să-şi înlocuiască două aeronave vechi de aproape 25 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tarom trebuie să-şi înnoiască flota în acest an
Tarom trebuie să-şi înnoiască flota în acest an

Operatorul aerian de stat Tarom are în plan înlocuirea în acest an a celor mai vechi aeronave aflate în portofoliul companiei, cele două aparate Airbus A310, cumpărate în 1992, şi va evalua schimbarea flotei de aeronave ATR 42/72.

Tarom are o flotă de 23 de avioane formată din trei mărci diferite, Airbus, ATR şi Boeing, cu o medie de vârstă de peste 15 ani, ceea ce crează probleme pe partea de întreţinere şi operare.

Ce flotă are Tarom

Dintre cele 23 de aeronave ale Tarom, 14 sunt de tip jet - două Airbus A310, patru Airbus A318, patru Boeing 737-300 şi patru Boeing 737 - 700, iar nouă dintre ele sunt cu turbopropulsor - şapte ATR 42-500 şi două ATR 72-500.

Două aeronave Boeing 737 au fost cumpărate în 1993, iar alte trei aeronave Boeing 737 în 1994.

Începând cu anul 1998, flota Tarom s-a îmbogăţit cu şapte aeronave ATR 42-500 pentru curse interne şi regionale, precum şi cu alte patru aeronave Boeing 737.

În acest an, Tarom va evalua şi posibilitatea înlocuirii aeronavelor ATR 42/72 cu aeronave de tip jet de capacitate asemănătoare.

Amânări peste amânări

Compania a amânat mulţi ani achiziţia de noi aeronave din lipsa banilor, iar cele vechi au un consum de carburanţi estimat de specialişti cu 20% mai mare decât aparatele de ultimă generaţie.

Pentru luarea unei decizii privind înnoirea flotei, a fost iniţiată o procedură de licitaţie pentru contractarea de servicii de consultanţă strategică şi consultanţă în restructurarea operaţională şi financiară. În plus, există şi un plan de retructurare a companiei.

Al nouălea an de pierderi consecutive

Guvernul a adoptat, miercuri, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2016 al transportatorul aerian de stat Tarom, care prevede că societatea va înregistra pierderi pentru al nouălea an la rând, de 6,8 milioane de lei, în ciuda creşterii veniturilor cu 8,9%, până la 1,53 miliarde de lei (340 de milioane de euro).

Într-o primă formă propusă de conducerea companiei, bugetul de venituri şi cheltuieli pe acest an al Tarom a fost respins de guvern la începutul lunii martie.

Executivul a cerut atunci managementului privat al companiei o strategie de revitalizare pe termen mediu şi lung.

Ulterior, Christian Heinzmann a fost demis de la conducerea Tarom de către Ministerul Transporturilor, unul dintre principalele reproşuri la adresa fostului manager fiind pierderile înregistrate în 2015.

În prezent, Tarom are un director general interimar, fiind derulat un proces de selecţie a unei noi conduceri profesioniste.

Penru 2016, Tarom se aşteaptă la creşterea veniturilor din exploatare cu 12,6%, pe fondul lansării unor noi curse de către companie.

Cheltuielile cu personalul cresc cu 8%

Cheltuielile cu personalul sunt estimate la 215,2 milioane de lei, cu 7,9% mai mari decât cele de anul trecut. Compania are în jur de 2.000 de angajaţi.

În urma creşterii fondului de salarii, câştigul mediu brut lunar va ajunge anul acesta la 5.742 de lei în cadrul companiei, cu 3,8% peste nivelul de anul trecut.

Două curse noi în 2016

„În 2016, Tarom are în vedere deschiderea a două noi curse/destinaţii noi către Hamburg şi Alicante, creşterea numărului de ore de zbor cu 6,17% şi a numărului de pasageri cu 6,08% comparativ cu programul operat în 2015“, se arată într-un comunicat al Guvernului.

Compania a intrat recent în competiţie cu operatorii aerieni low-cost şi a anunţat curse regulate pe perioada acestei veri, doar cu clasa economic, fără business class, între Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi oraşul spaniol Alicante, a patra destinaţia din Spania după Madrid, Barcelona şi Valencia, cu preţuri care pornesc de la 149 de euro.

Tarom se află într-o competiţie tot mai dură cu operatorii aerieni low-cost, care au anunţat curse la preţuri mici pe rute interne, pe care Tarom a avut monopol în ultimii ani.

Wizz Air şi Blue Air au anunţat în acest an curse pe ruta Bucureşti-Cluj-Napoca, cu cel mai mare trafic din România, cu preţuri şi de 20 de euro, iar Ryanair a scos la vânzare bilete pe ruta Bucureşti-Timişoara cu preţuri care încep de la 8 euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite