Articol publicitar

Provocările multinaţionalei: identificarea angajatului ideal, spiritul de comunitate şi diferenţele dintre generaţii

Publicat:
Ultima actualizare:
Bucataria rompetrol

Ne place sau nu, multinaţionalele angajează o mare parte din cele 3,25 milioane de salariaţi din mediul privat, iar oamenii lor au o productivitate medie dublă faţă de angajaţii din companiile cu capital integral românesc.

Este un aspect cât se poate de serios şi demonstrat în cel mai recent studiu Eurostat pe această temă. Însă, ce înseamnă să atragi cei mai buni specialişti în multinaţională, cum îi păstrezi şi ce provocări aduc ei? 

KMG International este unul dintre cei mai mari angajatori la nivel naţional, care susţine un total de 15.500 de joburi, direct, indirect şi prin inducere. Cătălina Neacşu, Managing Director HR şi Comunicare Internă KMG International/Rompetrol spune că atragerea tinerelor talente ţine foarte mult de modul în care acestea sunt integrate în companie. 

„Tinerele talente îşi doresc ca opiniile lor să fie ascultate şi luate în considerare: aceasta este baza noastră cea mai solidă în comunicarea cu ele. Le creăm aşteptări realiste şi le explicăm cât de departe pot ajunge în cadrul companiei noastre. Cea mai bună dovadă este chiar media de vârstă a echipei noastre de management, una din cele mai tinere din sectorul de producţie. Şi mai avem un as în mânecă: mediul cultural foarte variat, cel mai important indicator al deschiderii noastre. Suntem în jur de 17 naţionalităţi în cadrul Grupului”, spune Neacşu. 

Bineînţeles, salariile din sectorul oil & gas, care depăşesc cu mult salariul mediu la nivel naţional, suma de beneficii incluse în pachet şi diferitele sisteme de bonusare au o contribuţie majoră în atragerea angajatului ideal. 

„Salariul mediu este comparabil cu cel din domeniul IT. Vorbim despre pachete salariale atrăgătoare, bonusuri acordate în funcţie de performanţele obţinute şi de numeroase beneficii. Contează însă foarte mult şi faptul că respectăm dorinţele de dezvoltare ale oamenilor noştri, şi aici vorbesc despre programele de pregătire. În momentul actual, fiecare angajat are peste 12 ore de training anual, iar la nivel de companie depăşim 62.000 ore”, completează Neacşu. 

Pachetele salariale şi programele de dezvoltare profesională nu asigură totuşi o retenţie perfectă a personalului, aşă că la nivel de Grup există în mod constant zeci de posturi deschise şi foarte apreciate în special de către tineri. Iar ca în orice mediu de lucru, diferenţa dintre generaţii îşi face simţită prezenţa în relaţiile dintre angajaţi.  

„Generaţia Millenials este una controversată, dar ca să îi înţelegem pe tineri, trebuie să ne aducem aminte de cum eram şi noi la vârsta lor. Pentru că ei sunt mai idealişti, mai greu de mulţumit şi foarte conectaţi la tot ce se întâmplă, am conceput programe speciale precum “ 6 generations @work”, care adresează schimbul şi colaborarea dintre generaţii, dar şi dobândirea de cunoştiinţe şi aptitudini care nu se învaţă la şcoală. Peste 50% din tinerii care urmează programele noastre de internship "Pregătit pentru carieră" rămân alături de noi ca angajaţi în cadrul diverselor companii membre ale KMG International”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite