Ponta: „Acum, nu pot decât să cer ministerului ca la CFR Marfă să negocieze foarte bine investiţiile“
0Premierul Ponta declară că nu poate în prezent decât să ceară Ministerului Transporturilor ca la CFR Marfă, unde a rămas un singur ofertant, să negocieze foarte bine, după declararea câştigătorului, planul de investiţii, modul de păstrare a locurilor de muncă şi capacitatea de dezvoltare a companiei.
„Nu pot acum decât să cer Ministerului Transporturilor să negocieze foarte bine după declararea câştigătorului, că a mai rămas un singur competitor, să negocieze foarte bine. Partea de preţ e stabilită în condiţiile iniţiale, însă ceea ce e mult mai important decât preţul este planul de investiţii, modul de păstrare a locurilor de muncă şi, practic, capacitatea de dezvoltare a companiei în anii care urmează“, a spus Ponta.
El a apreciat că procedura de privatizare a CFR Marfă a fost cea mai transparentă posibil şi a precizat că aşteaptă finalizarea acestei procedur, dar nu şi ca toată lumea să fie mulţumită.
"Când nu am privatizat Oltchim, mă critica toată lumea că de ce n-am privatizat. Acum, dacă am privatizat CFR Marfă, mă critică că de ce am privatizat", a adăugat Ponta.
GFR este singurul investitor rămas în cursă pentru privatizarea CFR Marfă, după retragerea asocierii Transferoviar Grup - Donau Finanz şi companiei americane OmniTRAX.
Licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile companiei porneşte de la 180 milioane de euro. Surse apropiate negocierilor au declarat pentru „Adevărul“ cîă oferta depusă de GFR depăşeşte preţul de pornire în licitaţie.
Termenul pentru depunerea ofertelor de cumpărare a expirat miercuri, la ora 12:00, câştigătorul urmând să fie desemnat joi.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.
Vă mai recomandăm:
Premierul Victor Ponta şi-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă şi i-a spus ministrului Transporturilor că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acţiuni era introdusă de la început în procedură, "altfel nu venea nimeni" la licitaţie.
Lucian Isar, fost preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA) al CFR SA şi fost membru în CA al Tarom, a vorbit la Adevărul Live despre strategia de prădare a CFR Marfă pe care o pun la cale guvernanţii, despre dedesubturile negocierilor dintre autorităţile române cu instituţiile financiare internaţionale şi despre asemănarea privatăzării CFR Marfă cu cea a combinatului chimic Oltchim.