Nicolescu cere schimbarea a trei directori Conpet, din cauza neregulilor de la licitaţiile privind transportul pe cale ferată. GFR a avut contractul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul delegat pentru Energie, Răzvan Nicolescu, i-a solicitat luni directorului general al Conpet, Liviu Ilaşi, ca până la sfârşitul zilei să pregăteasca formele legale pentru demiterea a trei directori din cadrul companiei de stat.

Este vorba despre Narcis Florin Stoica - directorul general adjunct, Nicolae Dobromir - directorul Direcţiei de Operare şi despre Vasile Crişan - şeful Serviciului de Achiziţii şi Logistică.

Măsura a fost luată în urma primirii mai multor sesizări în legatură cu deficienţele înregistrate în sistemul de achiziţii publice al Conpet. Acestea au fost semnalate în special în ceea ce priveşte organizarea licitaţiilor privind achiziţionarea serviciilor de transport pe calea ferată, contract cu o valoare de peste 10 milioane de euro.

„Încercările de favorizare a anumitor agenţi economici au început la jumătatea anului 2013“, se arată într-un comunicat al Departamentului pentru Energie, fără a da detalii despre companiile favorizate.

Transportul pe cale ferată pentru Conpet a fost ani buni deţinut de către Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de către omul de afaceri Gruia Stoica. Acesta se află în arest tocmai din cauza tentativei de a câştiga ilegal contractul de transport al mărfii la Complexul Energetic Oltenia. Omul de afaceri este acuzat că i-ar fi dat avocatului Doru Boştină trei milioane de euro pentru a afla, prin intermediul acestuia, ce preţ cere CFR Marfă la licitaţia pentru transportarea cărbunelui în beneficiul Complexului Energetic Oltenia. Contractul se ridica la 470 milioane de lei pe trei ani.

Potrivit presei, Conpet a organizat în decembrie 2012 o licitaţie care a fost câştigată de către GFR, dar aceasta a refuzat să mai semneze contractul. Ulterior, la reluarea procedurii, în octombrie 2013, CFR Marfă a contestat licitaţia pe motiv că au fost introduse câteva condiţii în plus faţă de caietul de sarcini.

Pentru a nu rămâne în imposibilitatea alimentării, în luna noiembrie, Conpet a încheiat un act adiţional în valoare de 11,25 milioane lei GFR, în urma unei negocieri, potrivit unui anunţ de pe site-ul de licitaţii publice www.e-licitatie-ro. În 2009, GFR a câştigat o licitaţie de 49 de milioane de euro pe trei ani pentru transportul ţiţeiului şi gazolinei pentru Conpet, iar CFR Marfă a fost descalificată de la licitaţie pe motiv că avea datorii la stat. Într-unul dintre aceste contracte câştigate, GFR a subînchiriat apoi către CFR Marfă. 

„Le solicit şi pe această cale tuturor angajaţilor Departamentului pentru Energie, dar şi salariaţilor de la oricare dintre societăţile la care departamentul exercită ăn numele statului român calitatea de administrator să-şi  facă treaba cu profesionalism şi să-şi păstreze intactă integritatea. Guvernul are o toleranţă zero faţă de cei care cred că pot dispune după bunul plac de banii companiilor de stat“, a declarat, în comunicat, ministrul Răzvan Nicolescu.

Conpet este o companie de stat care operează sistemul naţional de transport pentru ţiţei, gazolină, etan şi condensat prin conducte şi cu vagoane-cisternă pe calea ferată, în scopul aprovizionării rafinăriilor cu ţiţei. Din data de 5 septembrie 2013, acţiunile emise de companie se tranzacţionează pe Bursa de Valori Bucureşti.

Prima demitere, la Elcen

Nicolescu l-a destituit recent pe Dan Cetacli, managerul ELCEN, din cauza preţurilor mai pe care compania le plăteşte pentru gazul de import, mult mai mari decât cele plătite de Romgaz, o altă societate deţinută de stat.

„Am Început cu ELCEN. Continuăm astăzi cu societatea CONPET. Nu vom ezita să luăm măsuri în toate acele cazuri în care există semnale privind încălcarea procedurilor legale“, a mai spus ministrul delegat pentru Energie.

Mai puteţi citi:

Se întâmplă în România: administratorii drumurilor cer tarife pentru conductele Conpet ce trec pe dedesubt, deşi sunt tot proprietăţi publice

Stat contra stat în România: o serie de investiţii ale Conpet Ploieşti, transportatorul naţional de ţiţei, sunt blocate deoarece administratorii de drumuri publice solicită companiei plata de tarife, aceştia neeliberând autorizaţiile necesare modernizării conductelor. Compania refuză să plătească, argumentând că şi conductele sunt tot proprietate publică.

Oltchim, pion pe tabla de şah a Rusiei. Combinatul e dorit la pachet cu rafinăria Arpechim, dar ruşii vor să investească şi în Oil Terminal şi Conpet

La un an de la circul privatizării Oltchim cu Dan Diaconescu şi „DJ Vulpescu“, şeful de atunci al Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI), combinatul vâlcean atrage atenţia unui număr de trei conglomerate ruse care roiesc în jurul companiei.

Şeful Conpet a câştigat în instanţă o primă de 45.000 de euro de la compania pe care o conduce

Liviu Ilaşi, directorul general al Conpet Ploieşti a obţinut în instanţă plata unei prime de aproape 200.000 de lei (45.000 euro), sumă solicitată pentru realizarea obiectivelor şi criteriilor de performanţă aferente anului 2008, din precedentul său mandat.

Gazprom Neft vrea un oleoduct Constanţa - Piteşti - Pancevo, pentru a-şi alimenta rafinăria sârbă cu ţiţei

Conpet intenţionează să construiască împreună cu Gazprom Neft, Oil Terminal şi compania sârbă de transport al ţiţeiului Transnafta un oleoduct pe traseul Constanţa-Piteşti-Pancevo, pentru a-şi alimenta rafinăriile din Serbia cu ţiţei, proiectul având o valoare de 200 de milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite