Greşeala care nu te lasă să vinzi un produs
0Puţini vânzători din România, adică 37%, prezintă cu adevărat soluţii potenţialilor clienţi. Atunci când încep procesul de vânzare, cei mai mulţi vânzători fac presupunerea că oamenii ar putea avea nevoie de produsul sau serviciul lor. Aşa că prima greşeala pe care o fac specialiştii în vânzări este să înceapă să laude produsul, sustine Marius Decuseară-Brandenburg, managing partner & country manager la Trend Consult.
"Noi credem ca performanta este o alegere personala, este despre oameni, despre pasiune si ambitie. In ceea ce priveste performanta in vanzari, in companiile romanesti, cea mai importanta concluzie a cercetarii noastre, Radiografia vizitei de vanzare, ne arata ca din 600 de vanzatori intervievati, doar 37% investigheaza nevoile clientului inainte de a propune o solutie. Ceilalti, aproape doua treimi, prezinta solutii facand presupunerea ca acel client ar putea avea nevoie de produsul sau serviciul lor. Atunci cand nu investigheaza nevoile, vanzatorului nu ii ramane de facut decat sa isi laude produsul si sa forteze vanzarea", subliniaza Marius Decuseara-Brandenburg.
El a adaugat ca persoanele interesate cumpara atunci cand perceptia asupra valorii aduse de produs/serviciu este mare. Un vanzator poate comunica valoare sau poate crea valoare.