Firmele care fac cele mai multe schimburi valutare au 5-20 angajaţi şi desfăşoară activităţi în construcţii sau în sectorul de legume-fructe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din România care folosesc servicii specializate de schimb valutar sunt în principal IMM-uri cu 5-20 de angajaţi şi desfăşoară activităţi în sectoare precum materiale de construcţii, mobilier sau fructe şi legume, cele mai utilizate valute fiind euro şi zloţi, potrivit unui studiu Akcenta.

Antreprenorul din România are 45-49 de ani, deţine o societate comercială cu răspundere limitată (SRL) cu 5-20 angajaţi şi îşi foloseşte telefonul pentru a realiza operaţiuni de schimb valutar, reiese dintr-o analiză realizată de instituţia financiară non-bancară cehă Akcenta, care şi-a anunţat oficial lansarea pe piaţa românească în luna mai.

Din punct de vedere al numărului de angajaţi, companiile cehe care folosesc servicii de schimb valutar sunt cele mai mari, având în medie 20-100 de angajaţi, urmate de cele poloneze, cu o medie de 30-40 de angajaţi. Companiile din Ungaria şi cele din România au în medie 15-30 de angajaţi, respectiv 5-20 angajaţi.

Pe toate pieţele unde compania este prezentă, societatea cu răspundere limitată este forma de organizare cea mai utilizată de către antreprenori. Pe lângă SRL-uri, serviciile de schimb valutar mai sunt frecvent folosite şi de societăţile pe acţiuni din Cehia sau de PFA-urile din Polonia.

„Companiile cu care lucrăm sunt în principal întreprinderi mici şi mijlocii orientate către activităţi de export-import. IMM-urile folosesc cel mai des servicii de schimb valutar cu aplicarea ulterioară a plăţilor internaţionale. De asemenea, clienţii folosesc din ce în ce mai des şi serviciile de acoperire împotriva riscului fluctuaţiei ratei de schimb valutar“, a declarat într-un comunicat Theodor Stefanovici, director comercial Akcenta pentru România.

Firmele din România care apelează la servicii de schimb valutar au activităţi în sectoare precum materile de construcţii, mobilier sau fructe şi legume, pe când în Ungaria principalele domenii sunt produse textile, termopane şi tâmplărie.

Cea mai utilizată valută în cadrul tranzacţiilor realizate de antreprenorii din Cehia, Polonia, Ungaria şi România este euro, românii folosind şi zloţii polonezi. IMM-urile din România primesc cel mai des bani din Austria şi Italia şi fac plăţi în special către entităţi din Polonia, Ungaria, Italia sau Olanda.

Deşi folosesc în principal telefonul ca metodă de ordonare a plăţilor, antreprenorii locali se situează pe al doilea loc în Europa Centrală şi de Est la utilizarea platformei de tranzacţionare online, cu o pondere de 32% pentru plăţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite