Extindere în retail – Profi vrea să ajungă în 2016 la 500 de magazine
0Retailerul Profi a anunţat că pentru 2016 are planificate investiţii de 50 de milioane de euro şi mizează pe o extindere a reţelei din România la 500 de magazine.
Piaţa de retail în special cea a magazinelor de proximitate pare a fi o nouă ţină a marilor lanţuri de magazine. După ce Mega Image, Penny Market şi Kaufland au anunţat că încearcă să atace noi zone neexploatate, Profi şi-a arătat intenţia de a-şi mări reţeaua de la 367 de magazine, la 500, în doar un an.
Reprezentanţii retailerului au anunţat că pentru anul viitor vor să dezvolte şi în alte localităţi din ţară magazinele de tip Lego, care sunt prezente la Timişoara. Mai mult şi-au arătat intenţia de a ataca parterele blocurilor unde vor să dezvolte noi unităţi.
În acest fel, Profi îşi arată disponibilitatea de a investi masiv în zona comerţului de proximitate. Pe acest segment micii comercianţi, la nivel de chişc şi butic, au pierdut teren în faţa marilor retaileri care au venit cu noi concepte. Este vorba şi de profilele Shop&Go dezvoltate de Mega Image, de La doi paşi al lui Metro şi chiar profilul Expres, al lui Carrefour.
Reprezentanţii Profi au mai spus, la dschderea ultimului magazin, că au capacitatea logistică de a deschide noi unităţi „oriunde în România”. Profi este deţinut de findul de investiţii polonez Enterprise Investors şi mizează în acest an pe o cifră de afaceri de peste o jumătate de miliard de euro.
Profi şi Mega Image, competitori în 2014
Mega Image şi Profi, retailerii cu cele mai extinse reţele din comerţul modern, au anunţat o luptă strânsă în disputarea titlului de campion al expansiunii pe piaţă, după ce anul trecut au fost reţelele cu cele mai multe magazine deschise.
În 2014 Mega Image s-a extins cu 114 de magazine noi, iar Profi cu 71. Pentru a rezista pe piaţă, în 2015 cei doi competitori au mizat pe produse româneşti, iar dezvoltatrea a fost făcută pe această zonă.
Mega Image a lansat un magazin sub brandul „Gusturi Româneşti”, unitate dedicată produselor fabricate în România, majoritatea acestora fiind produse sub marcă privată Mega Image, cu ingrediente autohtone.
De partea cealaltă, în plină expansiune, Profi a găsit în legumele şi fructele autohtone o nişă a produselor româneşti căutate de cumpărători. Tot anul acesta,retailerul a deschis, la marginea Bucureştiului, un gen de piaţă de gros denumită platforma Profi de legume şi fructe.
În ultimii doi ani în strategia marilor retaileri s-a observat o nouă repoziţionare. Aceştia urmăresc extinderea în zone aglomerate, în apropierea blocurilor şi ţintesc piaşa care este acoperită acum de micii comercianţi, care au rămas cu mai puţin de jumătate din piaţă.