Designerul care a renunţat la instrumente financiare pentru a lucra cu material şi foarfeci

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lena Criveanu şi-a prezentat prima colecţie în anul 2008. FOTO www.wall-street.ro
Lena Criveanu şi-a prezentat prima colecţie în anul 2008. FOTO www.wall-street.ro

Lena Criveanu, unul dintre cei mai cunoscuţi designeri români, avea 23 de ani când a decis să ocolească un job într-o bancă pentru o carieră construită cu materiale şi foarfeci.

Lena Criveanu, care in 2008 isi prezenta pentru prima oara creatiile in cadrul show-urilor de la Paris si New York, a intrat in lumea modei ca spectator al unei unei prezentari. Si-a dorit atunci sa vada mai mult, “mai altfel”. “«Nu-ti place?! Fa tu mai bine!!!». Aceasta a fost provocarea. Am transformat-o intr-o joaca si ea m-a transformat pe mine si a prins viata. Aveam 23 de ani, tocmai terminasem finantele. Am decis sa ma pregatesc pentru Facultatea de Arte, pentru ca examenul era in septembrie. Fusesem deja si la un interviu pentru a intra intr-o oarecare alta banca, asa cum ma pregatisem in facultate. Urma sa incep dupa vacanta deci daca nu as fi intrat atunci la Arte, as fi muncit, practic, cu instrumente finanicare in loc de material si foarfeci. Dar am intrat si a inceput sa se deseneze drumul meu. Domeniul financiar imi pare mult prea static. Chiar daca cei 5 ani de Finante mi-au ordonat stilul de lucru si m-au ajutat sa am informatii din ambele lumi, moda este un organism viu. Pleci de la o foaie alba si o incarci cu emotii, cu trairi, cu idei, cu istoria ta”, povesteste pentru wall-street.ro Lena Criveanu.

A inceput printr-o investitie de 40.000 de euro intr-un atelier, insa treptat sumele investite au crescut considerabil, ceea ce face ca planurile desenate initial pe hartie sa nu mai coincida cu realitatea. Si real, suma investita s-a triplat. Mai mult, daca initial a plecat la drum in parteneriat, pe parcurs Lena Criveanu a ramas singura in afacere.

“Din fericire, multe din planurile pe care le am avut s-au si realizat. Ca designer, mi-am dorit sa ajung sa defilez pe podiumurile internationale si sa readuc rochia in cotidianul feminitatii. Am construit si doua linii de pret-a-porter, ca raspuns la marile lanturi de magazine. Cumva insa, stabilitatea business-ului se lasa asteptata si ma uimeste in fiecare sezon cu noi si noi provocari. As vrea sa mai oboseasca un pic din aceasta uimire”, spune designerul.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite