Cum au tocat un sfert de miliard de euro în publicitate marile reţele de retail pentru a scoate bani din buzunarul românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lidl, Billa şi Carrefour sunt retailerii cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, înregistrat pe parcursul anului 2015, conform unui studiu mediaTRUST România, preluat de revista retail-fmcg.ro.

Dacă însumăm bugetele cheltuite de fiecare retailer în parte pentru publicitate pe anul 2015 constatăm că marile reţele de magazine au plătit pe spoturile difuzate pe canalele media peste 253 de miliopane de euro.

Lidl a fost retailerul care, anul trecut, a difuzat cele mai multe spoturi publicitare pe canalele media. Potrivit studiului mediaTRUST, Lidl a difuzat 51.890 de reclame.

Locul al doilea la agresivitatea în publicitate a fost ocupat de Billa, cu 23.033 de spoturi. Pe locul trei în clasamentul celor mai multe spoturi publicitare se află retailerul Carrefour, cu 21.987 de difuzări.

Următorii în top sunt Metro Cash & Carry – 21.273 reclame difuzate, Penny Market (18.812 reclame), Selgros (16.659 de reclame), Mega Image (14.295 reclame), Profi (13.284 reclame), Kaufland (2.400 reclame), LaDoiPaşi (1.782 reclame), mai arată studiul mediaTRUST, citat de revista retail-fmcg.ro.

Citiţi în Adevărul Financiar:  Au fost odată buticarii: Cum au reuşit marile reţele de retail să ocupe piaţa comerţului tradiţional

Studiul mediaTRUST estimează că Lidl a chletuit anul trecut peste 99 de milioane dee uro pentru publicitate, în timp ce Billa a avut un buget de 31,4 milioane de euro, iar Carrefour 24,5 milioane de euro.

Studiul a remarcat că lanţul Kaufland, liderul pieţei de retail în România, cu o cifră de afaceri de 1,78 miliarde euro în 2014, a alocat cel mai mic buget pentru publicitate. Puţin peste 900 de mii de euro.

cheltuieli retaileri

Ce canale de difuzare au preferat retailerii

În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe tipurile de media monitorizate, observăm că Lidl a ales difuzarea unui număr mai mare de reclame la TV (29.951), urmate de cele la radio (19.759) şi 2.180 în presa scrisă.

Billa a mizat pe TV şi radio, cu 19.379 de reclame difuzate la TV şi 3.653 de reclame difuzate la radio.

Carrefour  a înregistrat cel mai mare număr de difuzări la radio, 14.972, urmate de 6.400 de diuzări la TV şi 615 în presa scrisă.

Citiţi în Adevărul Financiar:  Unde se duc banii dumneavoastră în 2016 – Marile reţele de retail, cu ochii pe buzunarele românilor

Posturile de radio preferate de marii retalieri pentru difuzarea reclamelor sunt Europa FM (15.039 reclame difuzate), Radio Zu (14.954 reclame difuzate) şi Kiss FM (14.262 reclame difuzate).

La capitolul posturi de televiziune, Naţional TV este pe primul loc în difuzarea spoturilor publicitare pe categoria retail, 9.865. Urmează Prima TV cu 9.621 de reclame, Kanal D cu 9.575.

În ceea ce priveşte presa scrisă, Libertatea este publicaţia cu cele mai multe reclame tipărite, 2129, urmată de Ciao cu 97 machete şi Taifasuri cu 87 reclame.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite