Niciun operator feroviar nu a participat la licitaţia organizată de CFR pentru închirierea a 15 secţii de cale ferată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Niciun ofertant nu a achiziţionat caietul de sarcini la licitaţia organizată miercuri de CFR pentru închirierea a 15 secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile, iar procedura va fi reluată, a declarat pentru purtătorul de cuvânt al companiei, Oana Brânzan, potrivit Mediafax.

Miercuri a fost programată a 15-a licitaţie pentru închirierea de secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile.

Secţiile scoase la licitaţie aparţin sucursalelor teritoriale 

CREIR Bucureşti: Ploieşti Vest - Târgovişte Nord - Fieni - Pietroşiţa; Diţeşti - Gura Palăngii; I.L. Caragiale - Diţeşti - Moreni; Câmpina - Câmpiniţa - Telega; Ploieşti Nord - Măneciu 

CREIR Timişoara: Caransebeş - Bouţari, Haţeg - Subcetate; Oraviţa - Anina

CREIR Cluj: Câmpia Turzii - Turda; Baia Mare - Baia Mare Nord

CREIR Braşov: Chileni - Voşlobeni; Sebeş Alba - Petreştii de Pădure

CREIR Galaţi: Făurei - Tecuci; Mărăşeşti - Panciu; Comăneşti - Moineşti.

Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai mare. Compania a reuşit să închirieze în luna august doar o singură secţie de cale ferată, pe relaţia Buzău-Berca, din totalul de 14 scoase la licitaţie prin intermediul Bursei de Mărfuri, câştigător fiind desemnat Transferoviar Grup.

CFR SA are posibilitatea să ofere în regim de închiriere - prin licitaţii publice la Bursa Română de Mărfuri - secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici.

Firmele desemnate câştigătoare sunt obligate să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative.

Închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile.

Aceste măsuri au fost sunt cuprinse în Scrisoarea de Intenţie semnată de Guvern cu Fondul Monetar Internaţional şi Memorandumul de Înţelegere cu Uniunea Europeană.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite