Care este principala problemă a pieţei vinurilor din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa vinului din România a avut o evoluţie spectaculoasă în ultimii zece ani şi consumatorii realizează atât creşterea calitativă, cât şi creşterea ofertei, este de părere Claudiu Necşulescu, preşedintele Jidvei. Cu toate acestea, în opinia sa, cea mai mare problemă din domeniu rămâne educarea consumatorului.

„Marea problemă a pieţei este, în primul rând, educarea consumatorului, astfel încât acesta să cunoască şi să înţeleagă cum poate alege un produs care să răspundă nevoilor şi aşteptărilor lui din acel moment. Sigur că, din punctul de vedere al curăţării ofertei, s-au făcut paşi importanţi, dar sunt încă mici aspecte care trebuie eliminate în ceea ce înseamnă concurenţa neloială”, explică Claudiu Necşulescu.

Mai precis, continuă el, încă există societăţi care nu oferă întotdeauna un produs autentic în ceea ce priveşte conţinutul, dar acestea au fost oricum mult estompate în ultimii ani, iar astăzi piaţa este mult mai curată. 

„Abia atunci când tragi vinul de pe drojdie, după primul pritoc, cum se spune în limbajul nostru, poţi şti exact ce ai obţinut atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ. Dar pentru 2018, aşteptările sunt deosebite, o creştere consistentă, nu numai cantitativ, ci şi calitativ”, mărturiseşte preşedintele Jidvei. 

Dacă acum Claudiu Necşulescu evită să se pronunţe privind recolta, fiind în mijlocul campaniei, el aminteşte că în 2017 recoltarea s-a desfăşurat în perioada 5 septembrie – 9 octombrie, cu implicarea a 1.100 de oameni pentru culesul manual şi 13 combine pentru culesul mecanizat şi s-au recoltat, în total, peste 22 milioane kilograme de struguri. 

Cu o suprafaţă cultivată de 2.500 hectare, grupul Jidvei deţine cea mai mare plantaţie viticolă din România şi cea mai mare podgorie din Europa cu proprietar unic. Până acum, în business au fost investiţii peste 80 de milioane de euro.

„Nimic nu e mai peren decât viţa-de-vie şi vinul întotdeauna a fost atributul oamenilor educaţi şi al oamenilor cu valori”, recunoaşte preşedintele Jidvei.

Anul trecut, grupul Jidvei a raportat afaceri de 158,2 milioane de lei şi un profit net de 17,5 milioane de lei. Pentru 2018, Claudiu Necşulescu estimează o creştere de peste 10% faţă de anul precedent. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite