Agenţia de turism Mareea, în insolvenţă, nu-şi poate onora obligaţiile către clienţi. ANAT preia o parte din cazuri. UPDATE: Replica patronului de la Mareea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe litoralul românesc, hotelierii încă ignoră beneficiile internetului

„Turoperatori membri ANAT preiau o parte din turiştii faţă de care Mareea nu îşi mai poate onora angajamentele asumate“, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism - ANAT.

„Turoperatori membri ANAT, reprezentanţii ai Mareea şi hotelieri, mulţi dintre ei membri ai Federaţiei Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiştii cărora agenţia de turism nu le mai poate onora vacanţele plătite anterior pentru luna septembrie“, arată Asociaţia.


UPDATE Ce spune patronul Mareea

Patronul agenţiei de turism Mareea, Marius Usturoiu, a declarat sâmbătă, pentru Profit.ro, că a luat decizia să ceară intrarea în insolvenţă a companiei din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia.

El a promis că nici un turist cu rezervare făcută prin Mareea nu va rămâne cu banii daţi şi concediul neefectuat.

„Turoperatorul Mareea a înfiinţat în această dimineaţă (sâmbătă dimineaţa - n.r.) o celulă de criză pentru a răspunde operativ turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in azi, 3 septembrie, şi mâine, 4 septembrie. Am înştiinţat toţi clienţii şi partenerii cu rezervări în perioada 3.09-31.12.2016, prin sms şi mesaje pe internet, despre situaţia actuală“, se arată într-o declaraţie de presă a departamentului de comunicare şi marketing al Mareea.

Contactat de Profit.ro, patronul Marius Usturoiu a declarat că, în acest moment, câteva zeci de turişti cu rezervări efectuate prin Mareea s-au confruntat cu probleme, însă au fost redirecţionaţi către alte destinaţii.

„Până astăzi n-a rămas nici un turist fără vacanţă, toţi au fost rerutaţi, relocaţi, acolo unde au fost situaţii să nu mai putem să achităm, s-au dat variante alternative. Pentru zilele următoare, pentru turiştii care urmează să-şi efectueze vacanţele, vom încerca, împreună cu ceilalţi touroperatori şi cu partenerii hotelieri, să găsim variante, opţiuni, astfel încât să nu rămână fără vacanţe. N-o să-şi piardă nimeni vacanţa. Suntem în comunicare cu fiecare turist care urmează să-şi facă vacanţa prin agenţia noastră şi le oferim variante alternative, împreună cu partenerii noştri“, a declarat Marius Usturoiu, pentru Profit.ro, precizând că este vorba de câteva sute de turişti cărora le încep rezervările în perioada următoare.

„Eu am ţinut legătura şi cu Anca Nedea (preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism – n.r.), şi cu patronatul ANAT, cu toţi, suntem în contact“, a precizat proprietarul agenţiei de turism Mareea.

Usturoiu a menţionat că a depus vineri la tribunal cererea de intrare în insolvenţă a agenţiei.

„Am luat această decizie din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia. A fost un an foarte prost, cu grad de încărcare foarte slab al charterelor pentru care aveam contracte de garanţie, şi din cauza atentatelor. Probabil ar fi trebuit să diminuăm volumul pe această componentă. Şi anul trecut am avut probleme cu charterele pe Grecia, când timp de o lună s-a blocat destinaţia. În plus, am fost foarte presaţi pentru a face plăţi în avans“, a explicat patronul Mareea.

Potrivit lui Usturoiu, se vrea reorganizarea companiei şi deblocarea cash-flow-ului, în vederea continuării activităţii.

El a arătat că se află în discuţii cu mai multe bănci pentru obţinerea de credite, dar şi cu potenţiali investitori care să vină cu bani pentru a efectua o infuzie de capital la Mareea, în schimbul preluării unei participaţii sau efectuării unei fuziuni.

„Luăm în calcul absolut toate variantele care ne-ar permite să finalizăm cât mai rapid procesul de reorganizare“, a spus Usturoiu, fără să ofere alte detalii.


Ce soluţii oferă ANAT

O parte dintre turişti vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

„În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenţia Mareea să depăşească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile. ANAT se bucură şi de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenţiei Mareea, cărora le mulţumim că s-au oferit să preia turişti“, a declarat Alin Burcea, preşedintele ANAT.

ANAT este în permanentă legătură cu celula de criză înfiinţată în această dimineaţă de Mareea, care anunţă turiştii despre serviciile operative de relocare şi alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri.

Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afişate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Banii se pot recupera în limita a 50.000 de dolari

Turoperatorul Mareea şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa incapacitatea de plată şi a anunţat că va cere deschiderea procedurii de insolvenţă.

Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, turiştii se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

„În limita a 50.000 de dolari, nu toţi turiştii îşi vor recupera banii achitaţi. O astfel de situaţie ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluţii optime pentru garantarea pachetelor de vacanţă. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităţilor“, a mai spus Alin Burcea.

Ordonanţă pentru crearea Fondului de Garantare

Consiliul Director a aprobat azi forma finală a propunerii de ordonanţă pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorităţii Naţionale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turişti pentru pachetele de servicii.

„Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acţioneze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit“, a precizat preşedintele ANAT.

Replica Autorităţii Naţionale pentru Turism

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) menţionează, într-un comunicat, că o echipă aparţinând Direcţiei Generale de Control şi Autorizare Turism investighează speţa încă de săptămâna trecută, acţiunea debutând în urma a patru reclamaţii venite pe adresa ANT.

„Controlul s-a desfăşurat în perioada 26.08.2016 - 3.09.2016. În urma acţiunii de verificare au fost aplicate sancţiuni pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale, pentru prezentarea informaţiilor nereale în oferte, dar şi pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. În afară de sancţiunea pecuniară în valoare de 14.000 de lei, a mai fost aplicată şi sancţiunea complementară de retragere a licenţei“, arată ANT.

Peste 1.000 de turişti păgubiţi

ANT mai precizează că astăzi, 3 septembrie 2016, reprezentanţii Direcţiei Generale de Control şi Autorizare Turism din cadrul ANT „au stabilit că sunt aproape 1.100 de turişti păgubiţi de către agenţia de turism Mareea, suma tuturor contractelor ridicându-se la valoarea de 460.000 de euro, din care sume restrante către furnizori (la ora actuală) - 285.000 de euro“.

„În completarea celor enunţate mai sus, menţionăm faptul că reprezentanţii agenţiei de turism au afirmat că sunt într-un permanent contact cu Patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România - ANAT, dar şi cu alte agenţii de turism, pentru găsirea unor soluţii pertinente pentru clienţii păgubiţi“, a mai comunicat ANT.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite