Top 10 cărţi pe care artiştii români trebuie să le citească

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ce cărţi v-au impresionat pe voi?
Ce cărţi v-au impresionat pe voi?

„A book... no costumes, no makeup, no nothing, just you and your voice, and your powerful ability to take the readers anywhere“.

Industria muzicală românească nu duce lipsă de talente, ambiţie şi oportunităţi. Dacă duce lipsă de ceva este de pregătirea teoretică... de educaţie... cauzate în primul rând de cei 45 de ani de izolare internaţională.

Mai pe scurt: avem nevoie de profesionişti nu doar de urechişti. Iar profesioniştii se formează în şcoli.

Până când ne vom permite să trimitem fiecare inginer de sunet la o şcoală de sunet, fiecare manager şi impresar la o instituţie europeană serioasă ş.a.m.d. hai măcar să punem mâna pe o carte!
 

Cărţi fundamentale pentru artiştii şi producătorii români

image

1. The Future of Music - Dave Kusek şi Gerd Leonhard

Cartea de căpătâi a oricărui artist care vrea să ştie cum va arăta viitorul muzicii. Deşi a fost scrisă deja de 10 ani (în 2005) cartea a prezis fiecare pas al redefinirii industriei muzicale mondiale într-o manieră atât de exactă încât ţi se pare inspirată de Nostradamus! Cartea este atât de respectată încât beneficiază de un curs special în programa Berklee College of Music.

De ce să o citeşti: Ultimele capitole nu s-au adeverit încă pentru că nu le-a venit vremea. Nu-i aşa că e important pentru tine ce se va întâmpla în următorii 5 ani?

image

2. Guerrilla Music Marketing Handbook - Bob Baker

201 sfaturi concrete pe care poţi să le faci gratuit (sau cu bani puţini) chiar azi! Vorbesc serios... o carte plină de sfaturi aplicabile în orice ţară, pentru orice stil muzical.

De ce să o citeşti: Ca să nu mai cheltui pe companii de public relations şi consilieri de marketing.

image

3. Piracy: The Intellectual Property Wars from Gutenberg to Gates - Adrian Johns

Ca să încheiem o dată pentru totdeauna discuţia cu pirateria online în muzică... Şi ca să descoperim că ceea ce se întâmplă de câţiva ani este doar o etapă în evoluţia culturală.

De ce să o citeşti: Ca să afli soluţiile care au existat mereu dar nu le ştiai, mai ales dacă eşti manager sau producător.

image

4. Rework - Jason Fried şi David Heinemeier Hansson

Cei doi autori sunt fondatorii 37signals şi privesc afacerile mici (aşa cum sunt majoritatea proiectelor muzicale) într-un mod inovator.

De ce să o citeşti: Îl las pe Emi Gal, tânărul antreprenor român care va deveni milionar în curând să-ţi explice. El e mare fan 37signals şi asta se vede în cariera lui.

image

5. Tribes - Seth Godin

Godin este cel mai cunoscut autor de marketing din lume. Blogul lui este o inspiraţie pentru milioane de oameni iar cărţile lui au devenit adevărate biblii în domeniu. Dar mai presus de educaţia în marketing şi vânzări Seth Godin vorbeşte despre potenţialul fiecăruia dintre noi, pe limba noastră. Şi reuşeşte prin fraze scurte (care devin deseori maxime de sine stătoare) să te ridice de pe scaun şi să te facă să crezi în viitor.

De ce să o citeşti: Pentru că tot ce a scris Seth Godin este inteligent, vizionar şi distractiv. Şi orice artist ar trebui să fie aşa.

image

6. Remix - Lawrence Lessig

După ce termini această carte vei scrie tu articolul De ce merită casele de discuri să dispară. Şi vei înţelege că ’pirateria’ nu este ceva diavolesc (cum îşi doresc unii să ne convingă) şi nici măcar nu este un fenomen nou. Dimpotrivă, preluarea unor teme, subiecte şi simboluri vechi şi ’remixarea’ lor stă la baza culturii moderne.

De ce să o citeşti: Domnul Lessig este un avocat american recunoscut internaţional pentru fondarea licenţelor Creative Commons şi pentru redefinirea copyright-ului. În cărţile lui (îţi recomand şi "Free Culture") ai acces la cele mai noi informaţii din dreptul de autor.

image

7. Naked Conversations - Robert Scoble

Scoble este cel mai cunoscut blogger american, cel care a readus Microsoft în topul companiilor iubite după mulţi ani de probleme de imagine.

De ce să o citeşti: Ca să înţelegi de ce trebuie să-ţi faci blog, cum să-l faci şi cum să comunici pe internet.

image

8. All you need to know about music business - Donald Passman

Americanii spun despre această carte că este Biblia Industriei Muzicale. Şi cum divertismentul este la el acasă în State hai să-i credem pe cuvânt, mai ales că Donald Passman a scris această carte acum 15 ani şi, surprinzător pentru un domeniu atât de dinamic, fiecare pagină rămâne la fel de relevantă şi la ediţia a 6-a.

De ce să o citeşti: Lucrurile nu sunt la fel în România precum în SUA dar poate ar fi... dacă am fi citit toţi această carte.

image

9. Free - Chris Anderson

Autorul este redactorul-şef al celebrei reviste americane Wired. Cartea lui "The Long Tail" este bestseller în America, lucru cu atât mai meritoriu cu cât este o carte tehnică, pe alocuri filosofică, în niciun caz o carte uşoară cu tineri vampiri.

De ce să o citeşti: O să te dea pe spate şi o să-ţi deschidă ochii! Şi asta cu argumente foarte serioase şi statistici imbatabile.

image

10. Moonwalk - Michael Jackson

Prea multe cărţi tehnice? Prea multă istorie? Prea mult online? Iată că am ajuns la cea de-a zecea propunere pentru tine! Orice pasionat de muzică ar trebui să citească această carte autobiografică pentru a intra în mintea unui geniu care a marcat istoria muzicii, a coregrafiei şi a showbiz-ului mondial. O carte pe care o dedic puştanilor care se cred staruri după câteva mii de vizualizări pe YouTube...

Michael: "A book... no costumes, no makeup, no nothing, just you and your voice, and your powerful ability to take the readers anywhere."

BONUS: Citeşte prima carte inspiraţională din industria muzicală românească "Hit Yourself - 100 de idei de la pasiune la marea lovitură"

Desigur, acest top este unul subiectiv. Sper că această listă vă va inspira să citiţi şi aştept comentariile voastre despre cărţile care v-au impresionat.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite