Alexandru Pătraşcu

Critic de operă

Recunosc, titlul este excesiv, mergând pe ideea evidentă că noul ministru al culturii a fost directorul unor tabloide. La o privire mai atentă, avem măcar dovada unei experienţe de management privat, spre deosebire de profilul standard al intelectualului universitar, sau al activistului de partid, nu prea eficienţi în a cârmui corabia culturii româneşti. Vom vedea.

După Aida, înregistrată în studio în 2015, un succes care a făcut lumea să viseze la vremurile de altădată ale industriei fonografice, anunţul despre debutul lui Jonas Kaufmann în Otello a zgândărit toate pasiunile şi discuţiile, astfel încât încă de la începutul anului acesta era limpede care este evenimentul cel mai aşteptat al lumii operatice.

La începutul acestei stagiuni mi-am propus să nu mai văd nici o Traviata, decât în cazul în care va fi cântată de o soprană ce poate să împrumute propria ei personalitate rolului, devenind relevantă cu adevărat. Aşa se face că primul (şi singurul) spectacol cu această atât de abuzată operă a fost cel de la Braşov.

Pe 15 Iunie, odată cu grădiniţele şi şcolile primare, şi Opera Naţională Bucureşti îşi va închide uşile, încheind astfel prima stagiune a restauraţiei post Kobborg/Dincă. Cu ce rezultate? Să începem cu lucrurile bune. Deşi, din orice unghi am privi, orice realizare a ONB din această stagiune are şi un revers al medaliei.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 16 zile

    Recunosc, titlul este excesiv, mergând pe ideea evidentă că noul ministru al culturii a fost directorul unor tabloide. La o privire mai atentă, avem măcar dovada unei experienţe de management privat, spre deosebire de profilul standard al intelectualului universitar, sau al activistului de partid, nu prea eficienţi în a cârmui corabia culturii româneşti. Vom vedea.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 18 zile

    După Aida, înregistrată în studio în 2015, un succes care a făcut lumea să viseze la vremurile de altădată ale industriei fonografice, anunţul despre debutul lui Jonas Kaufmann în Otello a zgândărit toate pasiunile şi discuţiile, astfel încât încă de la începutul anului acesta era limpede care este evenimentul cel mai aşteptat al lumii operatice.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol luna trecuta

    La începutul acestei stagiuni mi-am propus să nu mai văd nici o Traviata, decât în cazul în care va fi cântată de o soprană ce poate să împrumute propria ei personalitate rolului, devenind relevantă cu adevărat. Aşa se face că primul (şi singurul) spectacol cu această atât de abuzată operă a fost cel de la Braşov.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol luna trecuta

    Am întârziat. Când am ajuns la ONB, Rodolfo se arunca în valurile unei iubiri care-l va maturiza brusc, schimbându-i viaţa. Che gelida manina... Afară ploua încet.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol luna trecuta

    Pe 15 Iunie, odată cu grădiniţele şi şcolile primare, şi Opera Naţională Bucureşti îşi va închide uşile, încheind astfel prima stagiune a restauraţiei post Kobborg/Dincă. Cu ce rezultate? Să începem cu lucrurile bune. Deşi, din orice unghi am privi, orice realizare a ONB din această stagiune are şi un revers al medaliei.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 2 luni

    Update cu spectacolul din 21 Mai 2017: Dmitry Lavrov (Evgheni Oneghin), Iulia Isaev (Tatiana), Andrei Dunaev (Lenski); Orchestra şi Corul Operei Naţionale Bucureşti; Dirijor: Iurie Florea.

Vezi mai multe