Un astronaut de pe Staţia Internaţională a acoperit o gaură provocată de un meteorit cu propriul deget până când echipajul a găsit o soluţie

Un astronaut aflat la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale a fost forţat să acopere o gaură din laboratorul în care se afla cu propriul deget, relatează The Telegraph.

„Micro-fractura” avea o lăţime de aproximativ 2 milimetri în staţia spaţială în valoare de 150 de milioane de dolari, descoperită după ce astronauţii au descoperit o scădere a presiunii.

Astronautul Agenţiei Spaţiale Europene Alexander Gerst a „pus degetul la treabă” la propriu înainte ca restul echipajului să vină în ajutor şi să o acopere cu bandă adezivă.

Scurgerea, care a fost detectată miercuri noaptea de către controlorii de zbor, după ce echipajul expediţiei a adormit, a dus la o mică pierdere a presiunii în cabină. Controlorii de zbor au declarat că nu există un pericol imediat pentru echipaj, dar a alertat echipajul de îndată ce acesta s-a trezit.

„Scurgerea a fost izolată într-o gaură de aproximativ doi milimetri în diametru în compartimentul orbital, sau în partea superioară a navei spaţiale Soyuz MS-09, ataşată la modulul Rassvet al segmentului rus”, a declarat NASA.

„Ritmul scurgerii a fost încetinit ulterior folosindu-se de o aplicare temporară a unei benzi adezive Kaptop la locul de curgere”, a adăugat NASA.

Imagine indisponibilă

Alexander Gerst FOTO TASS

Echipajul s-ar fi folosit şi de o scobitoare pentru a putea măsura şi compara gaura.

Staţia Internaţională Spaţială (ISS) este un laborator de ştiinţă şi inginerie care orbitează la 400 de kilometri deasupra Pământului. Din noiembrie 2000, ISS a fost permanent ocupată de echipe de astronauţi şi cosmonauţi. În prezent, la bordul ISS locuiesc şase oameni. Trei de la NASA, unul de la Staţia Spaţială Europeană şi doi cosmonauţi ruşi.

Şeful agenţiei spaţiale ruseşti a declarat că incidentul nu prezintă un pericol şi a explicat că fractura va fi reparată de echipajul din interior. NASA a confirmat problema şi a menţionat că echipajul era în curs de a repara pagubele.

Modulul respectiv nu este necesar pentru o aterizare pe Pământ, astfel încât această problemă nu le va pune în pericol o eventuală coborâre a astronauţilor.