Facebook-ul ne face nefericiţi, potrivit ultimelor studii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Psihologul Maria Konnikova, autoarea bestsellerului „Mastermind, cum putem gândi ca Sherlock Holmes” analizează într-un articol din publicaţia „The New Yorker” ultimele studii privind comportamentul utilizatorilor de Facebook în care arată cum reţeaua de socializare ne influenţează în mod negativ stările emoţionale.

Unii arată că Facebook-ul ne face să fim mai trişti, cum este cazul studiului condus de Ethan Kross, director al Laboratorului privind Emoţiile şi Autocontrolul din cadrul Universităţii din Michigan, cercetător care aminteşte şi de studiile anterioare realizate de Robert Kraut, cel care ajunsese la concluzia că utilizatorii de internet se simt singuri şi deprimaţi într-o măsură direct proporţională cu timpul petrecut în mediul virtual.   

Oamenii singuri şi într-o stare melancolică au tendinţa de a sta mult pe Facebook, potrivit unui studiu publicat în revista de specialitate American Psychological Association de Beth Anderson, Patrick Fagan şi Tom Woodnutt în 2013.

Un alt studiu, cum ar fi cel al Hannei Krasnova arătat că utilizarea reţelelor de socializare cum Facebook-ul sporeşte gradul de gelozie şi invidie, învinovăţindu-i de multe ori pe cei din mediul virtual pentru nemulţumirile noastre.

Gelozia şi invidia apar în momentul în care încep comparaţiile între ceea ce au ceilalţi, dar mai ales modul în care aleg cum să arate.

Contrar acestor ipoteze şi concluzii pot fi unele studii mai vechi, cum ar fi cazul celui coordonat de Sebastian Valenzuela în 2009 în care acesta constata că Facebook-ul ne face fericiţi, reuşind să sporească încrederea de sine şi mai ales angajamentul în problemele publice.

Tot în 2009, Lierberman era cel care arăta că trecerea peste problemele sentimentale poate avea loc mai uşor în momentul în care există acces la pozele cu fostul partener şi la viaţa virtuală a acestuia, cu toate că aceasta ipoteză este problematică.  

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite