Google Pay, disponibil în România prin aplicaţiile partenerilor
0Începând din această săptămână, Google Pay este disponibil în România prin intermediul aplicaţiilor mobile ale instituţiilor financiare partenere.
În contextul creşterii cererilor pentru plăţi digitale, Google a colaborat cu MasterCard şi Visa, precum şi instituţii financiare partenere pentru a aduce o experienţă de plată mai sigură, mai simplă şi mai utilă în România. La acest moment, Google Pay este disponibil în România prin aplicaţiile următoarelor instituţii, urmând ca altele să se alăture ulterior:
- Revolut
- Curve
- Transferwise
- ING Bank
- UniCredit Bank
- Banca Transilvania
- Alpha Bank
- CEC Bank
- Viva Wallet
- Orange Money
Deşi aplicaţia Google Pay nu este disponibilă direct în România, clienţii acestor instituţii financiare vor putea utiliza Google Pay online şi în orice magazin care acceptă plăţi contactless prin Visa sau Mastercard. Soluţia tehnică se numeşte „Google Pay as a service”, ce permite emitenţilor de carduri să integreze Google Pay în aplicaţiile lor mobile de plată.
Pentru a adăuga un card în Google Pay, utilizatorii trebuie să deschidă aplicaţia băncii şi să acceseze secţiunea „Adaugă în Google Pay”. După ce procesul de înrolare a cardului a fost încheiat, deţinătorul poate plăti contactless în magazin cu telefonul sau online, la comercianţii care acceptă plata prin Google Pay. Odată ce cardul a fost salvat, poate fi administrat din setările dispozitivului mobil (Google > Serviciile contului > Google Pay)
Securitatea este un element cheie al Google Pay, astfel că există mai multe niveluri de securizare a plăţilor. Între acestea se numără „tokenizarea”, soluţia standard a industriei plăţilor, care presupune că tranzacţiile se realizează cu un număr virtual de card (acesta jucând rolul token-ului), specific fiecărui dispozitiv, fiind asociat cu un cod de securitate dinamic care se schimbă la fiecare tranzacţie. Această funcţionalitate şi altele vor funcţiona alături de soluţiile de protecţie oferite de emitenţii cardurilor. De asemenea, dacă deţinătorul şi-a pierdut telefonul sau i-a fost furat, acesta poate folosi funcţionalitatea „Găseşte telefonul” pentru a bloca dispozitivul de oriunde, îi poate schimba parola sau chiar să şteargă de pe el datele personale.