Promovare foarte slabă după prima etapă de alegere a mentorilor din învăţământ. Vezi aici rezultatele

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sanda Bulgărean, directorul Casei Corpului Didactic
Sanda Bulgărean, directorul Casei Corpului Didactic

Prima etapă de selecţie a profesorilor care vor să intre în corpul mentorilor din învăţământul preuniversitar s-a încheiat cu rezultate dezastruoase. Doar 13 dintre cei 47 de candidaţi care şi-au depus dosarele au trecut de etapa evaluării portofoliilor.

Potrivit informaţiilor primite de la Sanda Bulgărean, directorul Casei Corpului Didactic Sălaj şi preşedintele comisiei de evaluare a portofoliilor dascălilor care vor să devină mentori, din cei 47 de candidaţi înscriţi în cursă, doar 13 au reuşit să treacă de cele două faze ale etapei de evaluare a portofoliilor: faza evaluării administrative (promovată de 46 dintre candidaţi) şi faza evaluării calitative (unde au fost declaraţi admişi 13 din cei 46 de candidaţi ce trecuseră de prima fază.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ

Candidaţii nemulţumiţi de rezultat mai pot depune, până astăzi, la ora 15.00, contestaţii, la sediul Inspectoratului Şcolar. Contestaţiile vor fi rezolvate în prezenţa candidatului mâine, 23 martie. Candidaţii admişi vor susţine în perioada următoare şi o probă practică.

Funcţia de mentor pentru învăţământul preuniversitar este prevăzută de noua Lege a Educaţiei Naţionale şi presupune în primul rând coordonarea activităţii debutanţilor în profesia de dascăl, numiţi în lege stagiari, până la obţinerea de către aceştia a definitivatului şi, implicit, a titlului de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar. Pentru a putea deveni mentor, un profesor trebuie să aibă gradul didactic I, să fi urmat cel puţin un program de formare continuă în ultimii cinci ani şi să fi avut în aceeaşi perioadă calificativul "Foarte bine".

Odată intrat în intrat în corpul mentorilor, mentorul trebuie să încheie, în urma unei repartizări ce va fi organizată de Inspectoratul Şcolar, un act adiţional la contractul de muncă, în baza căruia va beneficia de reducerea cu două ore pe săptămână a normei didactice şi de o remunerare suplimentară prin plata cu ora. El va avea de coordonat unul sau doi porfesori stagiari până la obţinerea de către aceştia a definitivării şi dobândirea titlului de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar.




Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite