Soluţie oltenească în eurogara Severin împotriva ploii: o găleată în mijlocul sălii de aşteptare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

S-au cheltuit aproape şase milioane de euro pentru eurogara din Turnu Severin, însă acum CFR-ul nu este capabil să administreze această clădire mamut. După ce până mai acum, călătorii au aşteptat trenurile în sala de aşteptare îngheţată bocnă, acum apa de la ploaie se prelinge prin tavanul fisurat.

„Chelului tichie de mărgăritar îi lipseşte” spune o veche vorbă românească, care se potriveşte de minune atunci când vine vorba de eurogara din Turnu Severin. În ultimii ani, traficul feroviar a scăzut foarte mult prin staţia CFR din Turnu Severin, astfel că la ora actuală această clădire gigant nu îşi mai are rostul. Dacă nu ar exista un chioşc şi casa de bilete ai zice că intri într-o clădire părăsită, nicidecum într-o staţie CFR.
Joi seara, câţiva severineni care au ajuns în gară pentru a aştepta rudele la trenul de Bucureşti au avut surpriza să vadă în mijlocul sălii de aşteptare o găleată. Nu îşi uitase femeia de servici lucrurile acolo cum ar părea la prima vedere, ci pentru că ploua prin tavan, angajaţii CFR,  în purul stil oltenesc,  au pus o găleată în mijlocul sălii.

„A fost o soluţie de moment pentru a nu se face baltă”, s-a scuzat şeful staţiei CFR Infrastructură Turnu Severin, Florin Căpitanul. Acesta ne-a mai spus că va informa conducerea Regionalei CFR Craiova despre situaţia creată. „Cred că este nevoie de o rectificare, când plouă apa se prelinge printr-o fisură, dar noi nu putem ajunge acolo fiindcă tavanul este foarte înalt”, a mai spus Florin Căpitanul.

Gresia s-a exfoliat de frig

În iarna care a trecut, în gara de la Turnu Severin a fost atât de frig încât gresia de la etajele superioare a îngheţat şi s-a exfoliat. Gara avea o centrală termică veche, care acum trei ani a funcţionat, dar nu făcea faţă. De doi ani însă nici aceasta nu mai merge, iar caloriferele au fost  bocnă asta în timp ce pe clădirea cu centrala termică stă un lacăt ruginit.. Reprezentanţii CFR au spus că au închis fosta centrală fiindcă era veche şi existau riscuri, au cerut bani de la companie pentru o nouă centrală, care să fie racordată la gaze, dar nu au fost alocaţi. „Aşteptăm să montăm o centrală termică, nu ne-a venit încă bugetul pe anul 2014, deşi a fost prinsă şi anul trecut, din lipsă de bani nu s-a putut rezolva acest inconvenient . Este prinsă în proiect, aşteptăm să vină bani de la companie pentru a putea să rezolvăm această lipsă de căldură”, a declarat Gheorghe Ingineru de la Regionala CFR Craiova. Pentru realizarea investiţiei ar fi nevoie de 100.000 de lei, dar se pare că nici anul acesta banii nu vor fi alocaţi.

Remember

Gara din Drobeta Turnu Severin a avut parte de peripeţii încă din faza de proiect. Trebuia terminată în trei ani, dar a fost finalizată abia în şase ani. A fost proiectată cu lift, dar nu au mai fost făcut pentru că nu s-au mai alocat fondurile necesare. Apoi nu putea fi dată în folosinţă pentru că era construită prea aproape de peron. Iar la inaugurare, în vara anului 2010, a devenit celebră doar pentru că pe panourile de afişaj au fost derulate imagini pornografice. În afara ghişeului de unde îţi poţi cumpăra biletul de călătorie şi un chioşc de la parterul imobilului, toată clădirea este goală. Deşi la etajul I şi II au fost proiectate mai multe spaţii destinate comerţului, nici unul dintre acestea nu a fost ocupat până în prezent din cauza chiriilor foarte mari, dar şi a traficului feroviar tot mai scăzut în ultimii ani.  Aici trebuiau să funcţioneze o farmacie, un restaurant, un fast-food, o florărie şi mai multe chioşcuri de ziare sau buticuri.

Vechea gară, doar o amintire

Lucrările pentru o nouă gară în Drobeta Turnu Severin au demarat în vara anului 2004.  Conform proiectanţilor, clădirea urma să fie cea mai modernă staţie feroviară din ţară, iar inaugurarea era programată peste trei ani. Din cauza unor probleme tehnice apărute pe parcurs, dar şi a finanţării cu sincope, lucrările nu s-au finalizat la termenul stipulat în contract, spre disperarea celor care călătoresc cu trenul. Asta pentru că odată cu începerea lucrărilor la eurogară, vechea clădire a fost demolată, iar călătorii au fost nevoiţi, ani de zile, să aştepte trenul pe peron, sub cerul liber. Vechea clădire în care funcţiona staţia CFR Turnu-Severin a fost construită la începutul secolului trecut, conform cerinţelor acelor ani: avea un singur etaj, pereţi portanţi de zidărie, planşee din lemn, acoperiş cu şarpantă din lemn şi învelitoare din tablă. Clădirea nu mai corespundea din punct de vedere structural şi, nefiind proiectată şi executată cu măsuri antiseismice, în decursul timpului a fost afectată de cutremure, dar şi de exploatarea necorespunzătoare. În plus,  zona din jurul gării era total necorespunzătoare destinaţiei acesteia: drumul de acces era ştrangulat, în faţa clădirii nu exista trotuar, piaţa gării nu avea spaţiu potrivit pentru desfăşurarea serviciilor de taxi, parcare şi transport în comun. În schimb, noua gară a municipiului Drobeta-Turnu-Severin a fost proiectată să aibă case de bilete moderne, spaţii comerciale, spaţii de aşteptare. De asemenea, la etajul al doilea au fost prevăzute două estacade care să asigure legătura călătorilor cu liniile de căi ferate.

Vechea gară a oraşului Drobeta-Turnu-Severin, cunoscută printre ceferişti sub denumirea de staţia-locomotivă datorită arhitecturii ei (de la distanţă, turnul clădirii părea un coş de locomotivă cu aburi), este acum doar o amintire pentru severineni.

Citiţi şi:

VIDEO Ministerul Transporturilor vrea să cedeze cu titlu gratuit Primăriei Focşani corpul B al Eurogării Focşani

FOTO Cocheta gară de odinioară a Focşaniului, monument de patrimoniu, a fost demolată şi transformată într-o Eurogară care nu mai are călători

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite