Clujul alocă 4 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al Centurii Metropolitane. Lucrările vor costa circa 150 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăriile localităţilor Cluj-Napoca, Gilău, Floreşti şi Apahida au semnat, azi, 11 decembrie, un protocol de colaborare cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Acordul a fost parafat pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a documentaţiei tehnice necesară pentru emiterea autorizaţiei de construire a Centurii Metropolitane.

Primăriile localităţilor Cluj-Napoca, Gilău, Floreşti şi Apahida au semnat, azi, 11 decembrie, un protocol de colaborare cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Acordul a fost parafat pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a documentaţiei tehnice necesară pentru emiterea autorizaţiei de construire a Centurii Metropolitane. Cunoscută şi sub numele de Transregio Feleac sau  Trans-Regio Gilău-Apahida, centura ar urma să fie  împărţită în trei sectoare care vor trece pe raza localităţilor Gilău, Floreşti, Cluj-Napoca, Feleac şi Apahida.

Costurile studiului de fezabilitate vor fi suportate din bugetul Clujului

Protocolul a fost semnat de Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, Dumitru Sfârlea, primarul comunei Gilău, Grigore Fati, primarul comunei Apahida şi Bogdan Pivariu, viceprimar al comunei Floreşti, iar din partea CNAIR şi-a pus semnătura Ştefan Ioniţă, director general CNAIR. La eveniment a fost prezent şi Mircea Biban, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Conform înţelegerii, Clujul va comanda un studiu de fezabilitate pentru centură, iar costurile vor fi suportate de la bugetul local, dar există posibilitatea rambursării sumei de către minister. 

Azi semnăm certificatul de naştere al Centurii Metropolitane a Clujului. De astăzi, lucrurile pleacă pe drumul realizării centurii, cu două etape pe care le presupune. Emil Boc

Alături de Cluj-Napoca, la realizarea studiilor vor contribui şi alte trei localităţi care vor beneficia de şosea, Floreşti, Gilău şi Apahida. Potrivit primelor estimări, studiul de fezabilitate, planul urbanistic zonal şi detaliile tehnice de execuţie vor costa aproximativ 4 milioane de euro. 

Lucrările vor fi împărţite în două etape

„Avem un culoar favorabil, pentru că centura Clujului se afla în masterplanul general de transport, iar toate proiectele din masterplan vor fi finanţate din fonduri europene. La Cluj, datorită implicării primăriei, proiectul este mult mai fezabil şi paşii se fac mai rapid. Sunt optimist şi cred că proiectul va fi implementat cu succes”, a declarat Biban. 

Primarul Emil Boc a explicat că lucrările la noua centură vor fi împărţite în două etape. Într-o primă fază este nevoie de realizarea tuturor studiilor şi documentaţiilor necesare, între 2018 şi 2019. Cea de–a doua etapă reprezintă faza efectivă de implementare şi de realizare a centurii. Lucrările ar urma să înceapă în 2020 şi să fie finalizate în 2023. Fostul premier susţine că centura va rezolva în mare măsură şi problema traficului infernal din Cluj-Napoca.

„Azi semnăm certificatul de naştere al Centurii Metropolitane a Clujului. De astăzi, lucrurile pleacă pe drumul realizării centurii, cu două etape pe care le presupune. Această centură metropolitană are trei avantaje majore. În primul rând, oferă soluţii pentru descongestionarea traficului în municipiul Cluj-Napoca, în al doilea rând oferă soluţii pentru realizarea spitalului regional de urgenţă şi în al treilea rând dă şansa deblocării dezvoltării economice a Clujului, mai ales în ceea ce priveşte proiectele imobiliare blocate din cauza inexistenţei unor soluţii alternative de trafic”, a spus Boc, completat de directorul CNAIR. 

Cinci localităţi vor beneficia de noua şosea

„Guvernul României a înţeles că trebuie sprijinit acest proiect. Acest proiect va beneficia de tot sprijinul tehnic pe care îl poate oferi CNAIR în derularea acestui obiectiv, astfel încât acesta să ajungă să fie implementat din fonduri europene şi să îndeplinească toate cerinţele tehnice necesare pentru ca acest obiectiv să fie o certitudine. Astăzi se pun bazele, aşa ar trebui să pornească orice obiectiv pe care noi în promovăm în ţară. Vedem şi noi necesitatea centurii pentru că venim des în această zonă pentru că avem în execuţie autostrăzi şi vedem ce trafic infernal avem în Cluj-Napoca”, a punctat Ştefan Ioniţă.

Centura Metropolitană apare în masterplanul general de transport, care a fost depus de România la Bruxelles şi aprobat pentru finanţare europeană. Şoseaua va purta numele Transregio Feleac şi va avea lungimea totală de 38,3 kilometri, iar costurile au fost estimate iniţial la 126,3 milioane de euro, dar ulterior s-a vehiculat suma de 150 de milioane de euro. Centura Metropolitană este împărţită în trei sectoare care trec pe raza localităţilor Gilău, Floreşti, Cluj-Napoca, Feleac şi Apahida.

Citeşte şi

Oraşul care dă 4 milioane de euro pe studiul de fezabilitate al centurii metropolitane: „Astrele s-au aranjat în direcţia bună“

Încă o mini-centură la Cluj. Costă 700.000 de euro şi se face din fonduri europene

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite