Peste 800.000 de lei din vistieria Primăriei pentru repararea şoselei de centură, investiţie realizată prin PNDL

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modernizarea uneia dintre cele mai importante artere de trafic rutier, centura ocolitoare a Călăraşiului, intrată în reparaţii capitale în mai 2016, este suportată şi de bugetul local. Recent, consilierii şi-au dat acordul pentru plata a 869.955,51 lei cu TVA din valoarea lucrării care nu este suportată prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Valoarea estimată a investiţiei este de 15.181.787,66 lei cu TVA.


Conform proiectului de hotărâre, aleşii locali au aprobat cofinanţarea de la bugetul propriu al municipiului Călăraşi pentru plata unor cheltuieli aferente proiectului ,,Modernizare strada Varianta Nord (tronson DN21 – str. Prelungirea Bucuresti), Municipiul Călăraşi, judeţul Călăraşi”, care nu se finanţează din bugetul de stat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.

Este vorba despre cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului, studiile de fezabilitate/documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, studiile de teren, studiile de specialitate, expertizele tehnice şi/sau audit energetic, asistenţa tehnică, consultanţă, taxe pentru obţinerea de avize/acorduri/autorizaţii etc, în valoare estimată de 869.955,51 lei cu TVA, precum şi orice alte cheltuieli necesare pentru îndeplinirea contractului, ce nu se finanţează prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.

Strabag a câştigat licitaţia

După ce în urmă cu doi ani, consilierii locali au aprobat proiectul de hotărâre şi documentaţia tehnică, prin care se dădea undă verde reabilitării celor 4 km de drum, Primăria a încheiat,  în 2016, licitaţia şi a semnat contractul cu firma de construcţii. Investiţia se face prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, iar compania Strabag a câştigat licitaţia pentru efectuarea reparaţiilor.
    
Acces către Autostrada Soarelui

Şoseaua  asigură transportul industrial între Bucureşti şi Constanţa, reprezentând totodată şi accesul către Autostrada Soarelui. În prezent, drumul este plin de gropi, iar şoferii fac slalom printre gurile de canalizare, rămase ca nişte jaloane pe drum. Acestea constituie un real pericol pentru conducătorii auto care pot rămâne fără roţi la maşini, dacă nu sunt foarte atenţi.  „Sunt şofer şi trec aproape zilnic pe şoseaua de centură a oraşului. Este plină de gropi şi nici măcar peticită nu a mai fost de ani buni. Ar trebui refăcută de la un capăt la altul“, spune Mihai Dumitrache (42 de ani), şofer de tir.
Patru kilometri de gropi
Deşi pare greu de crezut, varianta ocolitoare a oraşului este aproape impracticabilă de mai bine de trei ani. În lipsa investiţiilor, cei patru kilometri din centura oraşului s-au degradat pe zi ce trece. În tot acest timp, gropile s-au înmulţit, iar nervii şoferilor au cedat.
„Rupem maşinile aici. Praf le facem”, a spus un şofer. Nu doar maşinile grele tranzitează zona. Drumul duce spre Autostrada Soarelui, dar face legătura şi cu feribotul care ajunge la vecinii bulgari.

Vă recomandăm şi:

UPDATE Încep lucrările la şoseaua de centură a Bacăului. Primii kilometri de autostradă din Moldova vor fi gata  în 2018

Jandarmii suceveni au rămas fără poligon din cauza lucrărilor nerecepţionate de la şoseaua de centură a Sucevei

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite