Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex şi Anca Boagiu: metrourile vor circula suprateran, pe linia de tren, şi vor înconjura tot Bucureştiul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările la inelul feroviar din jurul Bucureştiului care va lega liniile de metrou cu cele de cale ferată vor începe în luna mai. Prima variantă a proiectului a fost estimată la 500 de milioane de euro, bani pe care şefii Metrorex vor să-i obţină de la Uniunea Europeană.

Un nou proiect important de infrastructură va începe luna viitoare în Capitală. Este vorba despre o linie de metrou care să circule pe centura feroviară existentă în jurul Bucureştiului.

În acest moment, pe inelul feroviar merg exclusiv trenuri de marfă, iar starea infrastructurii este precară şi nu ar permite un trafic intens. “În prima etapă se va reface infrastructura feroviară utilizând surse proprii ale CFR Infrastructură. Aceasta va consta în schimbarea unor traverse, cupoane de cale ferată, şi igienizarea staţiilor, astfel încât viteza comercială să fie crescută de la 15 km/h la 50 km/h. Lucrările se vor realiza de către angajaţi ai căilor ferate.

Fondurile sunt alocate din bugetul pe anul 2012”, a explicat Laura Gafencu, consilier al ministrului Transporturilor.

Ea a adăugat că aceste lucrări de îmbunătăţire a infrastructurii ar trebui finalizate în două luni. 

“Etapa a doua va avea la bază un studiu de fezabilitate care să dea posibilitatea unor investiţii de anvergură în infrastructura feroviară. Ne dorim ca ele să fie făcute din fonduri comunitare”, a mai spus Laura Gafencu.

În această a doua fază, proiectul va presupune crearea de noi staţii de oprire care să dea posibilitatea preluării călătorilor din zonele rezidenţiale ce

s-au dezvoltat în ultima perioadă, respectiv transportul angajaţilor înspre locurile de muncă aflate în zona centurii Capitalei. 

Iniţiativa a fost a Ancăi Boagiu

Ideea unui astfel de proiect a fost lansată în 2011 de ex-ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. El urmărea unirea infrastructurii Metrorex cu cea a Căilor Ferate.

Atunci, au fost avansate două variante de executare a lucrărilor. În prima variantă şi cea mai probabilă se avea în vedere construirea a 27 de noi staţii supraterane şi 15 parcări destinate celor care vin din afara Capitalei cu maşina. Drumul până în centru ar urma să fie făcut cu trenul. În acest fel, mare parte din aglomeraţia cauzată de traficul intens ar fi evitată.

Proiectul includea de asemenea şi extinderea cu 2,6 km a reţelei de metrou existentă, astfel încât fiecare capăt al liniei Pipera-IMGB să se unească cu infrastructura feroviară. Acest tronson al metroului este, momentan, singurul care iese la suprafață.

Practic, acest tren ar fi unul suburban, cu traseu suprateran cu menirea de a facilita accesul în Bucureşti din zona sa adiacentă. Această primă variantă a proiectului a fost estimată la 500 de milioane de euro, bani pe care autorităţile române au declarat că speră să-i poată obţine de la UE.

Cea de-a doua variantă ar fi mai ieftină – doar 380 de milioane de euro şi, implicit, mai puţine facilităţi, staţii şi parcări.

Pe aceste magistrale supraterane ar urma să circule 10 trenuri electrificate de tipul Săgeţii Albastre, la interval de 15 minute pe fiecare sens. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite